ایران به جمع تولیدکنندگان تیغ های جراحی پیوست

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهریار همایون فرمنش مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به بهره مندی از فناوری بومی تجهیزات پزشکی ایران ساخت گفت: دیگر محصول شرکت تیغ های جراحی هستند. فراوری تیغه های جراحی علیرغم ظاهر ساده ای که دارند، احتیاجمند فرایندی پیچیده و فناورانه است. برای فراوری این تیغه های جراحی به 4 گلوگاه تکنولوژیک احتیاج است که از جمله آنها می توان به فرایند حرارت دهی استیل اشاره نمود.

ایران به جمع تولیدکنندگان تیغ های جراحی پیوست

وی اضافه کرد: معمولاً بیشترین دقتی که دستگاه های CNC از آن برخوردار هستند، یک صدم میلی متر است، در حالی که نوک تیغ های مخصوص اعمال جراحی 60 نانومتر است که با میکروسکوپ معمولی نیز قابل مشاهده نیست و باید برای سنجش میزان آن از میکروسکوپ الکترونیک بهره برد.

به گفته مدیران این شرکت در حال حاضر 6 کمپانی در جهان تیغ های جراحی فراوری می نمایند و ایران نیز، جدیدترین عضو باشگاه فراوری نمایندگان این محصول به شمار می رود.

به گفته این فعال فناور، در سال های اخیر اکوسیستم تجهیزات پزشکی به یاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته است که صدها شرکت دانش بنیان را شامل می گردد. ما به نوبه خود کوشش کردیم تا بر روی فراوری تجهیزات و دستگاه های متمرکز شویم که یا در داخل کشور وجود ندارد و یا آنکه نمونه خارجی گران باشد و تهیه آن به علت تحریم با سختی های روبرو باشد، تا بتونیم کار را برای پرسنل درمان آسان تر کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1443

به "ایران به جمع تولیدکنندگان تیغ های جراحی پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به جمع تولیدکنندگان تیغ های جراحی پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید