ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را محکوم کرد

به گزارش میهن دی ال، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین الملل و ناقض اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه خواند و آن را محکوم کرد.

ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را محکوم کرد

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین الملل و ناقض اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه ارزیابی و محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: امضای این قرارداد از سوی آمریکا به عنوان یک نیروی اشغالگر غیر قانونی در خاک سوریه، هیچ اعتبار قانونی ندارد و گام دیگری توسط این کشور در راستای تاراج منابع طبیعی سوریه به شمار می آید.

روز آدینه لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی فاش کرد که مظلوم عبدی فرمانده قسد توافقی را با یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان های نفتی در شمال شرق سوریه امضا نموده است.

این اقدام شبه نظامیان کُرد سوری با واکنش شدید وزارت خارجه سوریه روبرو شد و این وزارتخانه آن را سرقت نفت سوریه با نظارت و حمایت دولت آمریکا خواند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز از این توافق استقبال کرد و گفت که توافق مذکور بیشتر از چیزی که انتظار می رفته، زمان برده است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه ترکیه نیز با محکوم کردن قرارداد شبه نظامیان کُرد سوری با آمریکا برای غارت نفت سوریه، گفت این منابع نفتی متعلق به تمام مردم این کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 454

به "ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید