امضای 15 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه با داخلی ها در حوزه پتروشیمی

به گزارش میهن دی ال، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضای 200 تفاهم نامه همکاری به ارزش 15 هزار میلیارد تومان میان شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس با سازندگان داخلی در سومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اطلاع داد.

امضای 15 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه با داخلی ها در حوزه پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شانا، عبدالعلی علی عسگری شامگاه دوشنبه (دوم اسفندماه) در آیین گشایش سومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با قدردانی از برگزارنمایندگان و شرکت نمایندگان این رویداد مهم اظهار کرد: این نمایشگاه زمینه بسیار مطلوبی برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور به عنوان پیشران اصلی اقتصاد ایران است.

وی به برگزاری این نمایشگاه در محور های مختلف فراوری قطعات و تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست ها اشاره نمود و اضافه کرد: پس از فراوری و ساخت تجهیزات فیزیکی در گام بعدی فراوری دانش و دانش فنی مورد احتیاج صنعت پتروشیمی اهمیتی بسزا دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر حمایت حداکثری از شرکت های دانش بنیان به ویژه در توسعه صنایع پایین دستی تأکید کرد و گفت: توسعه صنایع پایین دستی احتیاج به فناوری های زیادی دارد که در نهایت به فراوری محصولات متنوع با ارزش اضافه کرده بالا منجر می گردد و اشتغال زایی بالایی نیز برای کشور ایجاد می نماید.

علی عسگری بعلاوه نقش منطقه ها آزاد و بانک ها در توسعه صنایع پتروشیمی به ویژه در بخش پایین دست و تکامل شرکت های دانش بنیان را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به اینکه 320 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: در این رویداد افزون بر برگزاری 28 نشست تخصصی، پیش بینی می گردد حدود 700 نشست دوطرفه نیز برگزار گردد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضای 200 تفاهم نامه همکاری به ارزش 15 هزار میلیارد تومان میان شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس با سازندگان داخلی در این همایش و نمایشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: در کنار این همکاری ها سیستم حمایت مالی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و کوچک و میانه بسیار حایز اهمیت است و شکل گیری ال سی ریالی برای یاری به توسعه صنعت پتروشیمی بسیار اثربخش خواهد بود.

علی عسگری، توسعه ساخت داخل را تبدیل تهدید به فرصت در شرایط تحریم و جنگ مالی عنوان و اظهار کرد: همه شرکت ها باید حتی با تغییر شرایط در آینده از شرکت های داخلی حمایت نمایند و پشت آن ها را خالی ننمایند، البته شرکت های داخلی نیز برای حفظ بقا باید در تراز جهانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب کار نمایند و خدمات ارائه دهند.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش از دوم تا چهارم اسفندماه سال جاری به میزبانی منطقه آزاد کیش به مدت سه روز دایر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1348

به "امضای 15 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه با داخلی ها در حوزه پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای 15 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه با داخلی ها در حوزه پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید