پارکت لمینت و ضد آب و ضد خش

به گزارش میهن دی ال، پارکت لمینت ضد آب و ضد خش دارای چه خصوصیاتی میباشد و این خصوصیات چگونه باعث تعیین قیمت پارکت لمینت ضد خش و ضد آب میشود؟

پارکت لمینت و ضد آب و ضد خش

در تعریف پارکت لمینت آمده است که این محصول از مصنوعات چوب طبیعی تشکیل میشود و به علت وجود این مواد تشکیل دهنده نمیتوان 100 درصد ضد آب باشد. پس در ابتدای مقاله به این نتیجه رسیدیم که که این محصول به هیچ عنوان صد در صد ضد آب نمیباشد و فقط میتوان آن را تاحدودی در برابر آب مقاوم کرد.

یکی از مواد اولیه تولید پارکت لمینت مغزی اچ دی اف میباشد که نوعی تخته فیبر است که چگالی آن با افزایش میزان فیبر، چسب و فشار حین تولید به بالای 880 کیلوگرم بر مترمکعب میرسد که این تخته فیبر(اچ دی اف) 100 درصد ضد آب نمیباشد و اگر میزانی آب بر روی آن ریخته شود، به مرور زمان از حالت اولیه خود خارج شده که همین اتفاق باعث تغییر ظاهر پارکت لمینت میشود توجه داشته باشید بعضی کارخانه های معتبر توانسته اند تا حدودی جذب رطوبت HDF را کاهش دهند.

چطور میتوان پارکت لمینت را در برابر آب و خط و خش مقاوم کرد؟

در مواد تشکیل دهنده پارکت لمینت لایه ای وجود دارد به نام اولایر که به اصطلاح به آن اورلی میگویند که با نشان AC بر روی کارتن محصول دیده میشود، که در زمان پرس کاغذ دکوراتیو بر روی اچ دی اف در بالاترین سطح پارکت لمینت قرار میگیرد و سپس عملیات پرس انجام میشود و در زمان پرس این لایه اورلی جذب ورق شده و باعث محافظت از کاغذ دکوراتیو در برابر خط و خش (سایش) و مقاوم در برابر نفوذ آب به مغزی پارکت لمینت میشود.

با استفاده از لایه اورلایر پارکت لمینت کاملا ضد آب و ضد خش میشود یعنی اگر میزانی آب بر روی یک تایل آن بریزید و تا مدتی هم بماند هیچ اتفاقی رخ نمیدهد حالا این پارکت لمینت ها برای پوشش سطح کف از طریق کلیک به یکدیگر متصل میشوند که اگر آب برروی یک سطح از پارکت لمینت به یکدیگر متصل شده اند ریخته شود و در جریان باشد به مرور زمان از کلیک ها به مغزی یا همان اچ دی اف نفوذ میکند و باعث تغییر حالت آن میشود که با این اتفاق کاغذدکوراتیو لبه های تایل به بالا آمده و علاوه بر تغییر ظاهری با تردد بر روی آن شروع به بازی کردن و ایجاد سرو صدا میشود. در نظر داشته باشید هر چقدر میزان آب کمتر باشد و دیرتر به مغزی HDF برسد و اچ دی اف دانسیته بالا و جذب رطوبت پایین تری داشته باشد دیرتر خراب میشود.

به طور خلاصه اگر در تولید پارکت لمینت از لایه اورلی استفاده شود آن را تا حدودی در برابر خط و خش و نفوذ آب مقاوم میکند؛ که متاسفانه محدود برند پارکت لمینت است که از این مواد استفاده می کند.

روش تعمیر پارکت لمینت ضد آب و ضد خش

از آن جایی که پارکت لمینت از طریق کلیک به یکدیگر متصل میشوند و قابلیت جابه جایی یکی از محاسن پارکت لمینت میباشد میتوان از انتهای کار شروع به باز کردن آن ها نمود تا به محل خرابی رسید و با تعویض تایل های معیوب مجدد نصب کرد و به حالت اولیه بازگرداند.

نکته: ما به مشتریان در زمان سفارش این توصیه را میکنیم که حتما یک الی دو بسته را برای تعمیر پارکت لمینت حتما نگهداری کنند.

مزیت پارکت لمینت: تنوع رنگ بندی بسیار زیاد، لمینت ساخته شده از مصنوعات چوبی میباشد و به همین علت دمای متعادلی دارد نه کف گرم میکند نه میگذارد سرما منتقل شود، به علت قرار دادن فوم در زیر آن کف نرم تر شده و عایق صدا میشود، ظاهر بسیار مجذوب کننده چوب طبیعی، این نوع پوشش کف به طور معمول آنتی باکتریال و ضد حشره میباشند، نسل تازه پارکت لمینت ها نسبت به آب مقاومت خوبی دارند و به راحتی آب را جذب نمیکنند که این به معنای ضد آب بودن این محصول نمیباشد.

قیمت پارکت لمینت ضد آب و ضد خش

طبق توضیحات فوق پارکت لمینت ضد آب و ضد خش باید دو مشخصه را داشته باشد تا آن را در برابر آب و سایش تا حدودی مقاوم کند.

1.پارکت لمینت با اچ دی اف (HDF) دانسیته بالای 880 و جذب رطوبت پایین. 2.دارا بودن لایه اورلایر یا همان اورلی.

بدون شک استفاده از این دو مواد اولیه باعث تغییر قیمت پارکت لمینت میشود که به شما توصیه میکنیم حتما به این دو مورد در زمان خرید پارکت لمینت توجه نمایید، و بدانید که بعضی از برندهای پارکت لمینت با توجه به قابل مشاهده و تشخیص نبودن اورلی و دانسیته اچ دی اف محصول بی کیفیت با قیمت بالا به شما عرضه میکنند به همین علت حتما محصول با ضمانت و از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

پارکت لمینت آرتا (ARTA) از طریق گروه صنعتی آرتا و با نام تجاری آرتا کلیک تحت لیسانس کمپانی یونیلین بلژیک در اردبیل تولید می شود و اولین پارکت ایرانی میباشد این کارخانه 90 درصد مواد اولیه تولید را خود کفا بوده تا جایی که درخت را میکارند و با دستگاه پیشرفته اقدام به تولید اچ دی اف پارکت لمینت میکنند به همین جهت باعث میشود این مجموعه پارکت لمینت استاندارد با اورلی را با قیمت مناسب تر از پارکت لمینت های غیر استاندارد و بدون اورلی به بازار ارائه دهد. که به همین جهت پارکت آرتا یکی از محصولات مالی شرکت طرح آذین میباشد تا بتواند با مناسب ترین قیمت بهترین کیفیت به مشتریان گرامی ارائه نماید.

پارکت لمینت هایکا (HIKA) از مجموعه شرکت طرح آذین تولید کشور ایران میباشد که این شرکت با افتخار محصولی با کیفیت و با رنگبندی های فوق العاده و هم چنین دارای استاندارهای جهانی به همگان ارائه می دهد که بر گرفته از تکنولوژی روز اروپا و بهترین دستگاه های موجود در کشور ایران تولید میشود. لمینت هایکا دارای مغزی HDF از شرکت چامسان ترکیه با دانسیته 940 با مقاومت سایشی AC4 با کیفیت قابل رقابت با برند های اروپایی میباشد. پارکت هایکا با توجه به قیمت و کیفیت مناسب جزء پارکت لمینیت های با کیفیت بوده که به شما عزیزان پیشنهاد مینماییم که این محصول با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه و پرداخت تعرفه ای گمرکی و هزینه های جانبی با توجه به قیمت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

با داشتن تجربه بیش از 15 سال در زمینه تولید و پخش پارکت لمینت، طرح آذین این اطمینان را به شما می دهد که بهترین قیمت و کیفیت پارکت لمینت را در بازار ارائه می دهد.

سایر خدمات شرکت طرح آذین فروش کاغذدیواری، کفپوش، پوستر سه بعدی، دیوارپوش، قرنیز و چمن مصنوعی میباشد. هدف این مجموعه ارائه سبد کامل از محصولات دکوراسیون داخلی با ارائه خدمات با کیفیت و درنهایت جلب رضایت شما مشتریان گرامی میباشد.

برندهای که قیمت و کیفیتی مناسبی را دارا میباشند عبارتند از پارکت امباس، پارکت بلا، پارکت آرتا، پارکت ایزوفام، پارکت تکنوفلور، پارکت آلتون که برای مشاهده آن بر روی نام آن ها کلیک نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر، مشاهده تصاویر و قیمت پارکت به وب سایت طرح آذین مراجعه نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1554

به "پارکت لمینت و ضد آب و ضد خش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارکت لمینت و ضد آب و ضد خش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید