گردشگری گل و گیاه از مهم ترین محورهای گردشگری مازندران

به گزارش میهن دی ال، با توجه به اقلیم و ظرفیت های استان مازندران گردشگری گل و گیاه از مهم ترن محورهای گردشگری این استان است.

گردشگری گل و گیاه از مهم ترین محورهای گردشگری مازندران

به گفته مهران حسنی، معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی مازندران، با توجه به شرایط اقلیمی حاکم مهم ترین ظرفیت مازندران، توریستی گل و گیاه است.

مهران حسنی با اشاره به این که توجه به ظرفیت ها و گونه های مختلف توریستی در استان از مباحث مهم بوده است، اعلام کرد:

در مازندران یکی از مهم ترین محورهای توریستی با توجه به اقلیم و ظرفیت ها بحث توریستی گل و گیاه است.

وی در ادامه توضیح داد که سال گذشته مازندران به عنوان توریستی گل و گیاه در نمایشگاه بین المللی توریستی ایران در شورای توریستی، مطرح شد، لازمه حمایت و اجرایی کردن از این توریستی کسانی بوده که در حوزه پرورش گل و گیاه هستند.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی مازندران گفت:

می توان با همکاری سازمان کشاورزی، اتحادیه های گل و گیاه و تقویت برند گل و گیاه، به عنوان یک نشان در حوزه توریستی مازندران روی آن کار کرد.

حسنی با اشاره به این که با حضور در نمایشگاه های مختلف، رویدادها که به وسیله میراث فرهنگی و سایر نهادها برگزار می گردد، می توان گل را با نماد زیباشناسی نشان داد و با عرضه گل و گیاه به بازدیدنمایندگان و مخاطبان نمایشگاه ها باعث جلب توجه بیشتر به حوزه توریستی گل و گیاه شد.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وتوریستی مازندران با تاکید بر این که بحث توریستی کشاورزی و روستایی جدا از اوقات فراغتی است که برای توریستان به وجود می آید، از موارد مهم بوده که باید توجه خاصی به آن داشت، اضافه کرد:

می توان یک مکمل درآمدی اقتصاد توریستی برای روستاییان در کنار اقتصاد کشاورزی به وجود آورد.

حسنی اظهار داشت:

یک سوم از جمعیت توریست ما در روستاها اقامت پیدا می نمایند؛ بنابراین می توان از این ظرفیت ها و از توریستی کشاورزی و گل و گیاه برای اقتصاد درآمدی در روستاها به ویژه روستاهای هدف استفاده کرد.

عکاس عکس کاور :(امیر قادری)

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1362

به "گردشگری گل و گیاه از مهم ترین محورهای گردشگری مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری گل و گیاه از مهم ترین محورهای گردشگری مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید