شروع عملیات مستندنگاری، حفاظت و بازسازی بیش از 40 قطعه تزئینات کاخ عالی قاپو

به گزارش میهن دی ال، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریبا خطابخش صبح امروز 18 شهریورماه، با اعلام این مطلب گفت: تزئینات جداسازی شده، توسط کارشناسان حفاظت و بازسازی عالی قاپو به دلیل ارزش تاریخی که مربوط به دوره صفوی است، جمع آوری و عملیات مستندنگاری، حفاظت و بازسازی آن انجام می گردد.

شروع عملیات مستندنگاری، حفاظت و بازسازی بیش از 40 قطعه تزئینات کاخ عالی قاپو

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: بیش از 40 سال پیش و توسط مؤسسه ای ایتالیایی، تعدادی از این لایه های تزئینی جداسازی شده بود، که به همراه دیگر لایه های جداسازی شده جدید، پس از مستندنگاری و تعیین شدن صندلی اصلی در جهت راه پله های شاهی در اتاق انتظار، در محل اولیه خود نصب می گردد.

مدیر پایگاه دنیای میدان امام(ره) اصفهان تأکید کرد: پس از انجام مراحل جداسازی، مستندنگاری و بازسازی، قطعه ها در جای خود نصب شده و عملیات موزون سازی و تثبیت و بازسازی های نهایی انجام می گردد.

راه پله های شاهی در کاخ عالی قاپو به منظور عبور و مرور افراد درباری و اتاق های انتظار برای رفتن به طبقات بالاتر عمارت و دیدار با پادشاهان صفوی ساخته شده است. در بعضی موارد فضای سالن پذیرایی واقع در طبقه سوم عمارت، گنجایش حضور تمامی دیدار کنندگان را نداشته، لذا در طول جهت از طبقه همکف تا سالن مذکور، فضاهای در جهت راه پله ها برای انتظار میهمانان تعبیه شده است. کف راه پله ها با کاشی های هفت رنگ و دیوارها با شیوه تزئین موسوم به پرده سازی منقوش شده است. در جهت راه پله شاهی، سه ایستگاه انتظار تعبیه شده است.

کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش دنیا و روبه روی مسجد شیخ لطف الله واقع شده است. ارتفاع آن 48 متر است و شش طبقه دارد که با راه پله های مارپیچ می توان از آن بازدید کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 432

به "شروع عملیات مستندنگاری، حفاظت و بازسازی بیش از 40 قطعه تزئینات کاخ عالی قاپو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات مستندنگاری، حفاظت و بازسازی بیش از 40 قطعه تزئینات کاخ عالی قاپو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید