برترین جاهای دیدنی سوئیس

به گزارش میهن دی ال، سوئیس بیشتر برای کوهستان ها، ساعت ها، شکلات، پنیر و بی طرفی سیاسی خودش شناخته می گردد. سوئیس ویژگی های منحصربه فردی دارد که از جمله آن ها می توان به این نکته اشاره نمود که سه زبان ملی دارد و بسته به هر ناحیه، می توان زبان ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی را در آن شنید. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی سوئیس بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی سوئیس

10. کوه پیلاتوس

Mount Pilatus

کوه پیلاتوس (Mount Pilatus) در منطقه دریاچه لوسرن (Lake Lucerne) واقع شده است و سرشار از شگفتی و زیبایی است. نام کوه بر اساس شایعه ای قدیمی است که شخصی رومی به نام پونتیوس پیلات در این کوهستان دفن شده است. ارتفاع کوه پیلاتوس به 2100 متر می رسد و از بالای آن می توان شاهد منظره های زیبا از کوهستان های فرانسه و سوئیس بود. در پایین کوه نیز دریاچه لوسرن به چشم می خورد که بسیار زیبا است.

9. فواره جت دیو

Jet dEau

فواره جت دیو (Jet dEau) که بسیار بزرگ و غول پیکر است، یکی از برجسته ترین منظره ها تماشای ژنو به شمار می رود و ارتفاع آب ها در این فواره به حدود 140 متر می رسد. این فواره در محل خروجی دریاچه ژنو به درون رود رون واقع شده است و آن چنان بزرگ است که از چندین کیلومتر می توان آن را مشاهده کرد و در هر بار فوران، حدود هفت تن آب را به آسمان پرتاب می نماید. برترین نقطه برای تماشای این فواره نیز محل شنایی محلی به نام Bains de Paquis است.

8. گریندلوالد

Grindelwald

شهر کوهستانی گریندلوالد (Grindelwald) بزرگترین پیست اسکی در منطقه یونگفراو را دارد و چه در فصل تابستان و چه در زمستان، می توان به این شهر کوهستانی سفر کرد و از جاهای زیبای آن تماشا کرد. در تابستان می توان در راستاهای مختلف کوهستانی کوهنوردی کرد و بعضی از برترین نقاط صخره نوردی در کل اروپا را مشاهده کرد. در زمستان نیز بیشتر افراد برای اسکی به اینجا سفر می نمایند. هر ساله جشنواره دنیای برف در این شهر برگزار می گردد که در آن، مجسمه های یخی زیبایی ساخته می شوند.

7. آبشار راین

Rhine Falls

آبشار راین (Rhine Falls) در نزدیکی شفوزان (Schaffausen) به عنوان بزرگترین آبشار اروپا شناخته می گردد و با یک تور قایق می توان از این جاذبه بسیار زیبا تماشا کرد و در کنار آن از حوضه آبی زیبای سوئیس، قلعه های کنار رودخانه و تخته سنگ های تماشای که در وسط رودخانه و در بالای آبشار قرار گرفته اند نیز بازدید کرد. یک زمین مخصوص بازی بچه ها، موزه تاریخی و راستاهای پیاده روی و ماجراجویی در اطراف آبشار وجود دارند که بازدید شما را هیجان انگیزتر و مجذوب کننده تر خواهند کرد.

6. برج ساعت زیتگلوج

Zytglogge

دروازه برج ساعت زیتگلوج (Zytglogge) در شهر برن، قدیمی ترین دروازه شهر به شمار می رود و از لحاظ تاریخی اهمیت بسیار زیادی دارد. این دروازه در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده بود و ساعتی که در بالای برج واقع شده است نیز یکی از تماشایی ترین و قدیمی ترین ساعت هایی است که می توان در سراسر دنیا مشاهده کرد. این ساعت در سال 1530 میلادی ساخته شده و برای قرن ها ساعت اصلی این شهر بوده است. سبک باروک و تزیینات طلایی، سوژه عکاسی بسیار خوبی برای عکاسان فراهم نموده است.

5. برنینا اکسپرس

Bernina Express

برنینا اکسپرس (Bernina Express) قطاری به رنگ قرمز روشن است که در سراسر کوه های آلپ سفر می نماید. این قطار سفر خود را از شهر چور آغاز می نماید و در آن سوی مرز در شمال ایتالیا در شهر تیرانو به انتهای راستا می رسد. سفر در این راستا حدود 4 ساعت طول می کشد و قطار از 196 پل و 55 تونل عبور می نماید. مسافران قطار فرصت مشاهده قله های برفی، یخچال های طبیعی، شهرها، پل ها و دیگر جاذبه ها را دارند.

4. پل کلیسا

Chapel Bridge

پل کلیسا (Chapel Bridge) با طول 204 متر پلی طولانی است که در شهر لوسرن و بر روی رودخانه ریوس کشیده شده است. پل کلیسا به عنوان قدیمی ترین پل چوبی سرپوشیده اروپا شناخته می گردد و یکی از جاذبه های گردشگری برجسته سوئیس محسوب می گردد. پل در سال 1333 میلادی ساخته شده بود و به گونه ای طراحی شده تا از شهر لوسرن در برابر حملات حفاظت کند. درون پل نیز مجموعه ای از نقاشی ها از قرن هفدهم میلادی به چشم می خورد که بعضی از رویدادهای تاریخی شهر را به نمایش گذاشته اند. بیشتر پل و این نقاشی ها در یک آتش سوزی در سال 1993 میلادی از بین رفتند اما به سرعت بازسازی شدند.

3. یونگفراو

Jungfraujoch

یونگفراو (Jungfraujoch) دکلی در کوهستان برنسی است که با راه آهن قابل دسترسی است و مرتفع ترین ایستگاه کوهستانی اروپا شناخته می گردد. در اینجا می توان شاهد منظره های بسیار زیبا و خارق العاده نسبت به کوه های یونگفراو، مونک و ایگر بود و پایین این کوهستان ها نیز یخچال طبیعی ایگر واقع شده است که تماشایی به نظر می رسد. رصدخانه ابوالهول (Sphinx observatory) یکی از مرتفع ترین ایستگاه های رصدی ستارگان در دنیا است و در اینجا واقع شده است.

2. قلعه شیلون

Chateau de Chillon

قلعه شیلون (Chateau de Chillon) در سواحل دریاچه ژنو واقع شده است و برای بیش از چهار قرن است که به عنوان قلعه اصلی مشرف به آب های این دریاچه است و از این راستا آبی محافظت می نماید. این قلعه شامل آثاری هنری از قرن چهاردهم میلادی، قنات، 25 ساختمان جداگانه، سه حیاط و دو دیوار دایره ای است. هر ساله گردشگران زیادی از این قلعه بازدید می نمایند و برای رویداهای شخصی همانند عروسی نیز می توان آن را اجاره کرد.

1. ماترهورن

Matterhorn

کوه ماترهورن (Matterhorn) نمادی برجسته از کوهستان های آلپ سوئیس است و ارتفاع آن به 4478 متر می رسد. این کوه در مرز بین سوئیس و ایتالیا واقع شده است و یکی از مرتفع ترین قله ها در آلپ و بعلاوه یکی از مرگبارترین قله ها به شمار می رود. از سال 1865 تا 1995 میلادی بیش از 500 کوهنورد در این کوه مرده اند. کوه ماترهورن شیبدار است و برف و یخ اندکی روی آن می نشیند و بادها بیشتر برف و یخ را به پایین راهنمایی می نمایند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1424

به "برترین جاهای دیدنی سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید