5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل نقاش ماشین از خود بپرسید

به گزارش میهن دی ال، خودروها و وسایل نقلیه از مهم ترین ابزارهای زندگی روزمره ما هستند. سالم و بدون مشکل بودن ظاهر و قطعات داخلی ماشین برای راننده و سرنشین اهمیت بالایی دارد؛ به همین علت، مشاغل زیادی در زمینه تعمیر و حفظ ماشین ها در جهان وجود دارند. یکی از این مشاغل، نقاشی ماشین است که می تواند منبع خوبی برای کسب عایدی باشد. نقاشی ماشین یکی از شغل های فنی پرطرفدار است که بسیاری از کارجویان جوان را به خود جذب نموده؛ اما آیا همه علاقه مندان برای این کار مناسب هستند؟ در ادامه، به 5 سؤال مهمی می پردازیم که باید پیش از انتخاب شغل نقاش ماشین پرسیده شوند؛ با ما همراه باشید.

5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل نقاش ماشین از خود بپرسید

1- آیا به سیستم های داخلی و طراحی بدنه ماشین ها علاقه دارید؟

پیش از انتخاب شغل نقاش ماشین باید بدانید که یک نقاش حرفه ای با تمامی اجزای اتومبیل ها و به خصوص بدنه آن ها کار دارد. شما در این شغل، با ماشین های آسیب دیده روبرو می شوید و باید آن ها را بر اساس اصول حرفه ای به گونه ای رنگ کنید که دقیقاً شبیه روز اول شوند. برای این کار ضروری است به دنیای ماشین ها علاقه داشته باشید تا بتوانید به صورت تخصصی مشغول کار شوید.

2- آیا با ابزار و مواد نقاشی ماشین آشنایی دارید؟

ابزار یک نقاش ماشین را می توان به دو دسته ابزار رنگ کاری و ابزار فنی تقسیم کرد. شما باید با هر دو دسته این ابزار آشنایی کامل داشته باشید و برای مثال، انواع سوهان و قلمو را بشناسید؛ به علاوه، شناخت انواع رنگ ها و طیف های به کار رفته در رنگ بدنه هر ماشین، از ملزومات کار شماست.

3- آیا توان بدنی کافی دارید؟

می دانیم که شغل نقاشی ماشین یک کار یدی است و از این رو، بدن شما باید توانایی کامل برای ساعت ها ایستادن یا دراز کشیدن به همراه فعالیت متوالی را داشته باشد. در این شغل، شاید لازم باشد وسایل سنگین را جابه جا یا حمل کنید. پیش از انتخاب شغل نقاش ماشین مطمئن شوید که توان کافی برای چنین کاری را دارید و بعلاوه در حین کار، بدن را در حالت های درست قرار دهید تا به آن فشار وارد نگردد و آسیبی نرسد.

4- چه میزان زمان برای کارتان صرف می کنید؟

خوب است بدانید که شغل نقاشی ماشین عایدی ثابت ندارد و بسته به این که بتوانید کار روی چه تعداد ماشین را در طول یک ماه تقبل کنید، دستمزد می گیرید. بنابرین اگر می خواهید عایدی مناسبی از این شغل داشته باشید باید بتوانید به صورت متوالی سفارش های تازه قبول نموده و روی آن ها کار کنید.

5- آیا جهت پیشرفت شغلی نقاشی ماشین را می شناسید؟

بازار کار نقاشی ماشین در ایران همیشه آمادگی پذیرفتن نیروی تازه را دارد؛ چراکه هرروز بر تعداد خودروها افزوده می گردد و بنابراین تقاضا برای کارهای مرتبط با تعمیر ماشین وجود دارد. در نظر داشته باشید که می توانید در ابتدای جهت مشغلی تان، در کارگاه نقاشی فرد دیگری استخدام شوید و بعد به مرور زمان، مغازه ای برای خود راه اندازی کنید. مغازه یک نقاش ماشین حداقل به فضای ورود یک ماشین احتیاج دارد.

علاوه بر این، عایدی نقاشی ماشین بستگی به نوع خودرویی دارد که آن را تعمیر می کنید و دستمزد نقاشی یک بی ام و با یک پراید فرق دارد. سعی کنید با بالابردن مهارت هایتان، در موقعیت نقاشی ماشین های مدل بالا قرار بگیرید تا عایدی بیشتری کسب کنید.

جهتهای استخدام برای یک نقاش ماشین

جهت های زیادی برای استخدام در این شغل وجود دارد. شما می توانید به روش سنتی، در محل زندگی خود جستجو کنید تا در یک کارگاه نقاشی ماشین استخدام شوید. روش دیگری که به شما پیشنهاد می دهیم، کاریابی به وسیله سایت خبرنگاران است؛ در این سایت، آگهی های متنوعی برای کار در سراسر ایران به صورت روزانه منتشر می شوند و فرصت یافتن کار مناسب به صورت رایگان در اختیار کارجویان واقع شده است.

برترین فرصت های شغلی برای نقاش ماشین را ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1410

به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل نقاش ماشین از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل نقاش ماشین از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید