مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با خودروهای هم رده

به گزارش میهن دی ال، اولین نسخه های هیوندای سانتافه نسل دوم که به ایران آمدند، البته خالی از اشکال نبودند. در نتیجه، هیوندای برای بهتر شدن شرایط این خودروی خاص خود، تصمیم گرفت که نسخه فیس لیفت آن را راهی بازار کند. این ورژن ابتدا در مدل 2010 وارد بازار شد.

مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با خودروهای هم رده

تغییرات اجرا شده در این فیس لیفت، غالبا در چراغ ها، جلوپنجره، رینگ ها و مه شکن بود. اقبال به این فیس لیفت هم در نوع خودش جالب بود. کره ای ها تصمیم گرفتند که در این فیس لیفت، از آلمانی ها هم استفاده نمایند که البته جواب هم گرفتند. کماکان در این نسخه نیز آپشن هایی چون گرمکن جایگاه، کولر دوال، کولر عقب، آینه تاشوی برقی راهنمادار، کروز کنترل، ترمز پارک پدالی، جایگاه برقی جلو، ایربگ های شش گانه، سانروف و … به چشم می خورد که البته از این شاسی بلند لوکس، انتظار جز این هم نمی رفت.

تغییر بزرگ دیگری که در نسخه فیس لیفت رخ داده بود، افزایش پیشرانه 2700 سی سی آن به 3500 سی سی بود. بعلاوه، گیربکس چهار دنده ای هم به شش دنده ارتقا یافته بود. آپشن هایی چون کنترل سرعت سرپایینی یا شیب سنج، دوربین عقب با نمایشگر در آینه، چراغ زنون همراه با چراغ شور و … از مواردی بودند که به صورت انحصاری به این مدل اضافه شده بودند.

همان طور که در این حوزه می گردد هیوندای سانتافه 2700 سی سی را با خودروهای دیگری مقایسه کرد، نسخه های فیس لیفت شده 3500 سی سی آن هم رقبایی برای خودش دارد. معروف ترین این رقبا هم شاسی بلندهایی چون سانگ یانگ کایرون 2012، رنو کولیوس 2012، کیا سورنتو 2012 و … هستند.

خب، به دنیای شاسی بلندهای لوکس و مقایسه آن ها خوش آمدید. در این مطلب قصد داریم به مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با هیوندای ورا کروز و رنو کولیوس و کیا سورنتو بپردازیم تا ببینیم سانتافه 3500 سی سی در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

نمای داخلی هیوندای سانتافه 3500 سی سی (یا فیس لیفت نسل دوم)

مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با هیوندای وراکروز

اجازه بدهید اولین مقایسه یک مقایسه خانوادگی باشد؛ مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با هیوندای وراکروز. بین دو نمونه از هیوندای، به نام های هیوندای سانتافه 3500 سی سی و هیوندای وراکروز.

وراکروز از اولین تجربه های هیوندای برای روزآزمایی در فراوری کراس های خانوادگی بوده است که اولین بار در سال 2007 راهی بازارها شد. جالب این که وراکروزها، بعدها که از دور خارج شده و دیگر فراوری نشدند، جای شان را به مدل های جدیدتری از سانتافه دادند.

با مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با هیوندای وراکروز از نظر طراحی، باید گفت که هر دو خودرو شباهت های زیادی به هم داشته و دارند. چرا که به هر حال، نسل های بعد از هم هستند. اما به نظر می رسد که هیوندای در سانتافه، سنگ تمام بیشتری گذاشته است و نزد بیشتر مردم هم، این سانتافه است که به طراحی های خاص خودش در تیپ ها و مدل های مختلف شهره است. نوعی احتیاط در طراحی را می گردد در وراکروز مشاهده کرد. گویی که کره ای ها سعی داشته اند در نمونه وراکروز خود، بیشتر جنبه ایمنی و آپشن ها را رعایت نمایند تا جنبه زیبایی را. جابه جایی چراغ ها و مه شکن و جلوپنجره مشبک و چند ضلعی و … باعث شده تا در هیوندای سانتافه، با خودرویی خاص تر و شیک تر روبه رو باشیم. در نهایت این که طراحی وراکروز، در مقایسه با سانتافه قدیمی به نظر می رسد.

با مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با هیوندای وراکروز از نظر فنی باید گفت سانتافه ها پیشرانه هایی با حجم های متفاوت دارند؛ از 2.2 لیتر گرفته تا 3.5 لیتر. تنها در نسخه 3.5 لیتری آن هاست که شاهدیم قدرت بیشتری برای سانتافه فراوری می گردد.

هیوندای وراکروز در دو مدل بنزینی و دیزلی راهی بازار شده است. مدل موجود در ایران مدل 3.8 لیتری بنزینی است که 260 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. آپشن های رفاهی و ایمنی سانتافه هم همان طور که در مقدمه اشاره شد، واقعا چشم نواز و خیره نماینده است و نسبت به هیوندای وراکروز فزونی دارد. وراکروزها در واقع برای رانندگی و ایمنی ساخته شده اند، به همین علت است که در بخش فنی دست کمی از سانتافه نداشته و حتی در بعضی مدل ها، پرقدرت ها از آن عمل می نمایند.

از نظر هندلینگ و تعلیق و لذت رانندگی نیز، هر دو خودرو باید در استاندارد بالایی بدانیم، با این تفاوت که هیوندای روی سانتافه در مدل های مختلفش، زمان بیشتری صرف نموده است و تجربه رانندگی بهتری را با آن می توانید تجربه کنید.

نمای پشت هیوندای سانتافه 3500 سی سی (یا فیس لیفت نسل دوم)

مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با رنو کولیوس

مقایسه بعدی را، اجازه بدهید که یک مقایسه کره ای-فرانسوی باشد. شاسی بلند خوش دست رنو به نام کولیوس، از آن دست خودروهایی است که هم قیمتش هم و هم کیفیتش و آپشن هایش، نشان می دهد با یک خودروی شاسی بلند لوکس روبه رو هستیم که هر کسی نمی تواند پشت رل آن بنشیند.

از نگاه کلی، بسیاری معتقدند که طراحی ظاهری هیوندای سانتافه 3500 سی سی بهتر و به روزتر و چشم نوازتر است. هرچند که رنو کولیوس هم انصافا ظاهر خوب و منحصر به فردی دارد، اما طراحی ظاهری سانتافه هماهنگ تر درآمده است. با مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با رنو کولیون از نظر هندلینگ و تعلیق و رانندگی نیز، شرایط دو خودرو تقریبا مشابه هم هست و نمی گردد فزونی را به نفع کسی مصادره کرد.

از حیث کیفیت هم، شرایط هیوندای سانتافه کمی بهتر است، هرچند که دو خودرو هم از حیث خرید و فروش در بازار ایران، برابر دانسته می شوند. هرچند که برای نقد کردن رنو کولیوس، مشتریان بیشتری در انتظار نشسته اند. هر دو خودرو بعلاوه در فضای جادار و شرایط و کیفیت پیشرانه، پرقدرت ظاهر شده اند.

حجم پیشرانه سانتافه یک لیتر بیشتر از کولیوس است؛ همین امر باعث شده تا در یک فزونی چشمگیر، نزدیک به صد اسب بخار قدرت بیشتری فراوری کند. بعلاوه پیشرانه سانتافه 3500 سی سی شش سیلندره است، در حالی که پیشرانه کولیوس را چهار سیلندر طراحی نموده اند.

مصرف سوخت کولیوس کمی بهتر است. در عوض، شتاب سانتافه دو، سه ثانیه ای بهتر ظاهر می گردد. البته در نسخه های جدیدتر کولیوس، وضع بهتر شده و با خودرویی به مراتب بهتر روبه رو هستیم. بعضی از کاربران، ظاهر و طراحی بدنه کولیوس را، عمومی تر و همه پسندتر می دانند که در این جا بحث سلیقه هم مطرح می گردد.

به هر حال هیوندای سانتافه، همواره جزو لوکس های بازار بوده و این برند را برای خودش ایجاد نموده است. در نهایت این که در نسخه های کارنموده و قدیمی تر، باید حق را به همان سانتافه داد.

مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با کیا سورنتو

اجازه بدهید که مقایسه بعدی ما کاملاً کره ای باشد. هر دو خودرو را هم در نمونه های سال 2010 مقایسه می کنیم تا کاملا عادلانه باشد، مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با کیا سورنتو.

از نظر هندلینگ و کیفیت رانندگی و شرایط تعلیق، ظاهرا که کمی کفه ترازو به سمت کیا سورنتو سنگینی می نماید. از نظر زیبایی، دو خودرو در یک سطح قرار می گیرند، با این تفاوت که چراغ ها و هماهنگی طراحی بدنه سانتافه، باعث شده تا کمی شرایطش بهتر باشد. از نظر طراحی داخل کابین و کیفیت متریال آن و آپشن هایی که به کاربرش می دهد، با دو کره ای یکسان روبه رو هستیم.

از نظر کیفیت ساخت و شرایط خرید و فروش و … هم، باید دو خودرو را در یک سطح ارزیابی کنیم. نکته مهم تر بعدی آن است که قدرت مانور آفرودی کیا سورنتو را باید کمی ضعیف تر بدانیم؛ با این که هر دو خودرو پیشرانه ای برابر و قدرت فراوری شده و شتاب و … برابری هم دارند.

سخن پایانی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای سانتافه 3500 سی سی در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سانتافه 3500 سی سی آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای بالا ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1409

به "مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با خودروهای هم رده" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای سانتافه 3500 سی سی با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید