5 دلیلی که سفر زندگی تان را تغییر می دهد

به گزارش میهن دی ال، هیچ حسی بزرگ تر از این نیست که چمدان های تان بسته باشد و بدانید که آماده قدم گذاشتن به ماجراجویی بعدی تان هستید. چیزهای کمی در زندگی هستند که به مقدار ی سفر کردن بتوانند شما را تحت تاثیر قرار دهند. وقتی در کشوری سوار بر هواپیمایی می شویم و بر کشور دیگری فرود می آییم اتفاقی در درون مان روی می دهد، تقریباً به شکلی که انگار چشمان مان بار دیگر برای نخستین بار باز شده است. تا به حال به این فکر کردید چرا سفر این حس را در ما ایجاد می کند؟ در ادامه این مطلب پنج دلیل آورده شده است که نشان می دهد سفر زندگی تان را تغییر می دهد.

5 دلیلی که سفر زندگی تان را تغییر می دهد

هیجان و تجربیات زندگی که هنگام سفر روی می دهند شبیه هیچ چیز دیگری نیستند. آن لحظه ه ایی که غروب را از پشت برج پیزای رم می نگرید، یا وقتی که سر آخر می توانید بفهمید یک نفر به زبان دیگر چه می گوید، به سختی در قالب کلمات می آید. این لحظات دگرگون کننده هستند؛ این لحظات ما را از دغدغه های مادی مان دور می کنند و به یادمان می آورند که چرا ما این جاییم.

1- شما چشم اندازتان را وسیع تر میکنید

هیچ چیزی مثل دیدن شیوه زندگی مردمان دیگر، شیوه نگاه شما به تجربه زندگی خودتان را تغییر نمی دهد. نه تنها ارزش زندگی ای که دارید را بیشتر خواهید دانست و بیش ازپیش شکرگزار آن خواهید بود، بلکه حس تازهی از شگفتی نسبت به فرهنگ ها و کشورهای دیگر و همدلی نسبت به آن ها را خواهید داشت. خود را غرق در زبان، سبک زندگی و ارزش های مردم کشورهای خارجی می کنید، درمی یابید که این ارزش ها در جای جای این جهان فرق دارد و این موضوع بی شک باعث می شود که ارزش های خودتان را با آن ها بسنجید.

2- یاد می گیرید که در لحظه زندگی کنید

خواه برای اولین بار در حال دیدن کانال های آب روی شهر ونیز باشید و خواه در حال دیدن اهرام مصر! سفر کردن به شما می آموزد که لحظه حیرت را درک کنید و نهایت سود را از آن ببرید. سفر ضیافتی است برای چشمان شما و باعث می شود که درنگ کنید و در آن ثانیه، دقیقه و لحظه زندگی کنید. وقتی نیمی از جهان را پشت سر گذاشته اید و در حال بازدید از جا هایی هستید که هرگز پیش از این آنجا نبوده اید و مکان هایی را به چشم می بینید که فقط درباره آن ها خوانده بودید، دیگر فکر کردن به آخرین پیامکی که برای تان ارسال شده سخت است. سفر یادمان می دهد که از زندگی روزمره دل بکنیم و بخش های تازهی از خودمان را جستجو و کشف کنیم.

3- برای تجربه کردن، ارزش قائل می شوید

به محض این که غرق در سفر شوید و قدرت واقعی آن را دریابید، می دانید که لمس طبیعت بکر و یا نگریستن بر فراز برج ایفل از دنبال کردن هر کاروکاسبی که تا به امروز می توانستید داشته باشید بیشتر می ارزد. شما به جای خریدن اتومبیل لوکس بر چیزی سرمایه گذاری می کنید که اهمیتش برای تان بیشتر است؛ یعنی دیدن مکان هایی که تا به امروز ندیده اید و فرورفتن در فرهنگ های تازه و تازه. سفر تبدیل به کاری که باید انجام دهید نمی شود بلکه شکلی از زندگی است.

4- یاد می گیرید که با مسائل زیادی دست وپنجه نرم کنید

تقریباً هرکسی این تجربه را داشته که پروازش به تعویق افتاده، لغو شده و یا این که چمدانش گم شده است! زیبایی این لحظات ناامیدکننده آن است که یادتان می دهد تا با این مسائل دست وپنجه نرم کنید. هر چه زودتر یاد بگیرید که با هر چالشی که بر سر راه تان سبز می شود دست وپنجه نرم کنید، زودتر سبک بال می شوید. از این که به سوی ماجراجویی تازه بعدی خویش حرکت می کنید راضی خواهید بود. آموختن این که وقتی پروازی لغو می شود و یا وقتی در حال دست وپنجه نرم کردن با انبوهی از مسائل سفر هستید که افراد با آن روبرو می شوند، چگونه خونسرد باشید و آشفته و ناامید نشوید، شاید یکی از ارزشمندترین مهارت هایی باشد که می توانید به دست آورید. مهارتی که نه تنها در سفر سودمند است بلکه در باقی زندگی تان مفید و ارزشمند خواهد بود. شما به سرعت یاد می گیرید که قادرید از پسِ بیشتر موقعیت ها برآیید. یاد می گیرید که واقعاً مسائلی که ارزش آشفتگی و اضطراب داشته باشند زیاد نیستند.

5- شما نسبت با شیوه های مختلف زندگی آشنا میشوید

هیچ دو کشور و یا حتی دو شهری وجود ندارد که شیوه زندگی در آن ها یکسان باشد. کشورها فرهنگ های متفاوتی دارند، و مردم نیز باورهای متفاوتی دارند. اما وقتی که پای در سفر می گذارید خواهید دید که مهم نیست مردم و یا شیوه زندگی شان چقدر با یکدیگر تفاوت دارند. بلکه مهم آن است که در بیشتر مردم خوبی های ذاتی وجود دارد. خوبی ریسمان مشترکی است که همه ما را به یکدیگر پیوند می زند.

منبع: lifehack.org

ترجمه آزاد: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1447

به "5 دلیلی که سفر زندگی تان را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیلی که سفر زندگی تان را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید