3 سیارک تازه نزدیک زمین کشف شد

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی دیگر از صخره های فضایی بزرگترین سیارک خطرناک شناسایی شده برای زمین به شمار میرود که قطر آن حدود یک مایل و مدار آن به گونه ای است که ممکن است با مدار زمین تداخل یابد.

3 سیارک تازه نزدیک زمین کشف شد

گروهی از ستاره شناسان از دوربین انرژی تاریک(DECam) برای کشف 3 سیارک در همسایگی زمین استفاده نموده اند. یکی از آنها 2021PH27 نام دارد که عرض آن حدود یک کیلومتر است و فاصله مدار آن تا خورشید کمتر از هر شی کشف شده در گذشته است. دمای سطح صخره آسمانی در نقطه خاصی از مدارش به حدود 500 درجه سانتیگراد می رسد.

دومین سیارک 2021LJ4 نام دارد که کوچک تر و مقدار آن بین 300تا 400 متر است. مدار آن کاملا در مدار زمین قرار گرفته و مسیر آن از مدار زهره و عطارد می گذرد.

سومین سیارک مذکور از همه جالب تر است که 2022AP7 نام دارد و هر مدار آن دور خورشید 5 سال طول می کشد. جالب آنکه فرایند طی شدن مدار آن مشابه مدار یک ساله زمین دور خورشید است، بنابراین سیارک و کره خاکی هرگز در یک نقطه قرار ندارند. مشابه این رفتار در مقیاس وسیع تر در منظومه شمسی نیز دیده می گردد، پلوتو از مدار نپتون می گذرد.

اما این حقیقت که چنین صخره بزرگی برای مدتی طولانی ردیابی نشده، کارشناسان را نگران نموده است. مشکل اصلی آنجاست که درخشندگی زیاد خورشید رصد سیارک بین آن و زمین را چالش برانگیز می نماید. بیشتر سیارک ها و اجسام آسمانی رصد شده با آنالیز مستقیم منظومه شمسی شناسایی شده اند، با این وجود بسیاری از آنها ناشناخته باقی می مانند.

دوربینDECam به طور خاص مجهز است و می تواند در بازه زمانی کمتر از تلسکوپ های دیگر عمق آسمان را رصد کند.

این تحقیق در نشریه آسترونومیکال ژورنال منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1465

به "3 سیارک تازه نزدیک زمین کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 سیارک تازه نزدیک زمین کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید