10 خبر مهم برای بورس هفته بعد ، بازار سهام تا 22 بهمن چه می گردد؟

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران، افت 2.8 درصدی حاصل عملکرد این هفته شاخص بازار سهام بود. اما در ادامه برای هفته آینده شرایط بازار سهام چطور پیش بینی می گردد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال هایی برای بورس هستند؟ در این گزارش به 10 خبر مهم و احتمالا اثرگذار بر بورس اشاره می گردد.

10 خبر مهم برای بورس هفته بعد ، بازار سهام تا 22 بهمن چه می گردد؟

ـ بازگشت بخشی از دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی منتفی شده و قرار است این دلارها صرف پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل گردد. اما این خبر نکته دیگری هم دارد. اینکه آزادسازی این دلارها، توافق کره جنوبی و امریکاست و می توان آن را اولین سیگنال مثبت واشنگتن به تهران دانست.

ـ سه شنبه اخیر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان آنالیز گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص کلیات بودجه 1400، نمایندگان با کلیات بودجه 1400 مخالفت کردند.

ـ معاون پارلمانی رئیس جمهور در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی آنالیز مجدد لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را خواهان شد.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه نمی خواستیم بودجه رانتی درست کنیم، گفت: نمی خواستیم کاری کنیم که برای محصولات پتروشیمی، فولاد و همه جا، مشکلاتی پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل گردد و نمی خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، 5 برابر کنیم.

ـ فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در هفته قبل گفته بود: اتفاق خوبی که دارد رخ می دهد یک شرکت حدود 150 هزار میلیارد تومانی قرار است تا میلاد حضرت زهرا پذیره نویسی اش رخ دهد. اما در هفته اخیر خبری از عملی شدن این وعده نبود.

ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: برای تامین کالاهای مصرفی شب عید، کارخانجات با همه ظرفیت فعالند و واردات به میزان کافی صورت گرفته است.

ـ معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفته است: اکنون نمی توان هیچ زمان مشخصی را برای عرضه باقی مانده سهام بانکی ها در قالب دارا سوم بیان کرد و باید در انتظار تثبیت معاملات بازار سرمایه باشیم.

ـ وزیر اقتصاد گفته است: تضمین با ذات سرمایه در تضاد است و نمی توان هیچ ضمانت و اطمینان خاطری در این زمینه داد. در تمام جهان هم از بازار سرمایه حمایت می گردد که دولت ایران هم حمایت خود را از بورس ادامه می دهد.

ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از آنالیز ماده 1 و 4 طرح جامع فولاد، در وزارت صنعت اطلاع داد و گفت: در این طرح کف عرضه محصولات فولادی در بورس مشخص خواهد شد.

ـ بر اساس اظهارات امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از خودروها و خانه های لوکس در کمیسیون مالی دولت تصویب شده است.

آخرین اخبار از چشم انداز بازار سهام را در صفحه پیش بینی بورس دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 785

به "10 خبر مهم برای بورس هفته بعد ، بازار سهام تا 22 بهمن چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خبر مهم برای بورس هفته بعد ، بازار سهام تا 22 بهمن چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید