پیمان مرادی: قصد دارم درهای تازه به بازار سینمای ایران باز کنم

به گزارش میهن دی ال، تهران (پانا) - پیمان مرادی مجری طرح فیلم سینمایی لوتریا دومین فیلم هالیوودی علی عطشانی درباره علاقمندی هایش به سینما و چگونگی کار در سینمای کوتاه و بلند داستانی سخن گفت.

پیمان مرادی: قصد دارم درهای تازه به بازار سینمای ایران باز کنم

پیمان مرادی تهیه نماینده و مجری طرح سینما با بیان اینکه فعالیت سینمایی اش را از هفت سال پیش با فراوری فیلم های کوتاه شروع نموده است، درباره سینما و پیوند سینما با کسب و کارهای دیگر به خبرنگار پانا گفت: با توجه به اینکه به سینما علاقه زیادی داشتم در دوران تحصیلم در این زمینه مطالعه داشتم و کتاب های زیادی نیز خواندم و هم سینمای ایران و هم سینمای جهان را می دیدم و ارزیابی می کردم. سینما را رسانه ای می دانم که می تواند خیلی تاثیرگذار باشد و مخاطبان زیادی به خودش جلب کند. به اعتقاد من، خیلی از برندها و کسب و کارهای جهانی می توانند با سینما، تبلیغات گسترده ای داشته باشند و خودشان را بالا بیاورند.

وی توضیح داد: واقعیت امر این است که در تمام جهان، کمپانی های بزرگی در سینما، کار تبلیغات و اسپانسرینگ خیلی خوبی برای فیلم های بزرگ انجام می دهند و همین امر می تواند باعث رونق آنها گردد. شما می بینید که با موضوعاتی در عصر تازه جهانی مجازی، فضای مجازی و اپلیکشن های متنوع، شرکت های بزرگی مثل آمازون یا اوبر تمام فضایشان مجازی است و بسیار در اقتصاد تاثیر گذار بودند. در کشور ما هم این سبک، شکل گرفته و حضور شرکت های بزرگ باعث رونق سینما می شوند و این باعث خوشوقتی است که برندهای صنعتی وارد سینما شده اند و تبلغ خودشان را با یاری به آثار سینمایی جلو می برند.

لوتریا با توجه به قابلیت هایش می تواند فیلم بسیار خوبی باشد

مجری طرح فیلم سینمایی لوتریا در ادامه درباره این پروژه فراوری مشترک با مکزیک شرح داد: واقعیت این است که من در عرصه فیلم کوتاه فعالیت داشته ام ولی در چند فیلم دیگر نیز به عنوان سرمایه گذار همکاری نموده ام اما این فیلم، اولین فیلم فراوری مشترک من با یک کمپانی آمریکایی است که به کارگردانی آقای علی عطشانی اجرا شده است. از فیلمنامه این کار، خیلی خوشم آمد و تصمیم گرفتم گام بلندی که در عرصه سینمایی می گذارم، با حضور در پروژه ای بین المللی باشد تا یک اثر قابل توجه فراوری کنیم. به نظرم با توجه به قابلیت های فیلمنامه و بازیگران می تواند فیلم بسیار خوبی باشد.

گگرددن درهای تازه به بازار سینمای ایران

وی اضافه کرد: یکی از علاقمندی های من فراوریات مشترک بین ایران و دیگر کشورها است که به هر شکل می توانیم فرهنگ ایرانی را توسعه دهیم و درهای دیگری را به بازارهای سینمای ایران باز کنیم.

تهیه نماینده فیلم کوتاه ویدئو چک درباره اینکه آیا در حوزه تهیه نمایندگی منظرهی برای خود متصور است، گفت: من هفت سال است که انرژی و فعالیتم در عرصه فیلم های کوتاه، مستند و سینمایی بلند صرف شده است و بیشتر زمان زندگی ام به این عرصه اختصاص یافته است. قطعا این کار را ادامه خواهم داد و پروژه های دیگری در داخل ایران به زودی شروع می کنیم و چون واقعا علاقمند به این حوزه هستم و سینما جزئی از زندگی من شده است منظره آینده ام هم همین خواهد بود.

یکی از علاقمندی های من فراوریات مشترک بین ایران و دیگر کشورها است که به هر شکل می توانیم فرهنگ ایرانی را توسعه دهیم و درهای دیگری را به بازارهای سینمای ایران باز کنیم

وی در پاسخ به اینکه اگر فیلمسازان فیلم کوتاه، فیلمنامه مناسب فراوری داشته باشند شما برنامه ای برای سرمایه گذاری و تهیه نمایندگی در این حوزه دارید، بیان نمود: بله، من واقعا علاقمند به فراوری و تهیه فیلم کوتاه هستم و خودم به کشف استعدادها می پردازم؛ یعنی سعی می کنم فستیوال های فیلم کوتاه و مستند را دنبال کنم و حتی با تماشا فیلم های هنرجوها، بر اساس معیارهایی که دارم و مقایسه سلیقه آنها و خودم، سعی می کنم که از نخبگان آنها انتخاب کنم. پتانسیل آن جوانی که فیلم کوتاهش را دیده ام، آنالیز می کنم و پس از انجام تحقیقات، خودم به سراغش می روم نه اینکه منتظر باشم تا به من مراجعه کند. با تماشای تمام فیلم های جشنواره های مختلف چند نفری را نزد خودم کاندیدا می کنم و برای شان قرار مصاحبه و گفتگویی می گذارم و بعضی از آنها که نیاز دارند فیلم کوتاه دیگری بسازند، برای ساخت آن یاری شان می کنم. بعلاوه با بعضی دیگر که فکر می کنم این پتانسیل را دارند، بحث فیلم اولی و ساخت اولین فیلم سینمایی را مطرح می کنم.

مرادی اضافه کرد: برای خودم این حق را قائل شده ام که جستجو کنم و کارگردانی که جوان و نخبه است و می تواند به خواسته های ذهنی من در سینما جامه عمل بپوشاند و احتمال موفقیت داخلی و خارجی دارد به سمتش بروم و با تحقیق و ممارست، یا فیلم کوتاه بعدی اش را تهیه می کنم یا فراوری فیلم سینمایی تازهش را شروع می کنم.

باید به سینمای هنری و مستقل اهمیت بیشتری داده گردد

وی با تاکید بر اینکه باید به سینمای هنری و مستقل اهمیت بیشتری داده گردد، گفت: ما با موجی از سینماگران جوان و خلاق و بسیار پیشرو طرف هستیم که اگر به کار آنها دقت و از آنها حمایت لازم گردد، آینده بسیار خوبی را می توان برای سینما متصور بود، چراکه ما جوانان بسیار خلاقی در عرصه سینما داریم که فیلم های بسیار خوبی فراوری می نمایند و حضور بین المللی خوبی در جشنواره ها دارند. واقعیت این است که جوانانی که علاقه دارند و خلاق هستند، باید کوشش نمایند و خسته نشوند. این عرصه بسیار سختی است و هزینه زیادی دارد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی لوتریا به کارگردانی علی عطشانی به زودی با حضور بازیگران و عوامل هالیوود و مکزیک در شهر مکزیکوسیتی شروع خواهد شد. داستان این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی است حکایت کولبر جوان اهل کردستان ایران است که به کشور مکزیک رفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1271

به "پیمان مرادی: قصد دارم درهای تازه به بازار سینمای ایران باز کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان مرادی: قصد دارم درهای تازه به بازار سینمای ایران باز کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید