کوارتت لایپزیک به تالار وحدت رفت، مصوبه کنگره آمریکاحاشیه ساز شد

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران، بر اساس فصل 203 متن لایحه بودجه سال 2016 آمریکا که اکنون قانون شده است، شهروندان 38 کشوری که تا به امروز می توانستند برای تجارت یا گردشگری، مدت 90 روز بدون اخذ ویزا در خاک ایالات متحده اقامت داشته باشند، اگر در 5 سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر نمی توانند مانند قبل بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

کوارتت لایپزیک به تالار وحدت رفت، مصوبه کنگره آمریکاحاشیه ساز شد

بر همین اساس همایون سخی و سیار هاشمی که قرار بود در تاریخ 27 بهمن ماه در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه بروند، به خاطر این لایحه برای حضور در ایران علی رغم عقد قرارداد، دچار تردید شدند. ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز بر همین اساس تصمیم گرفت تا به جهت جلوگیری از ایجاد هر گونه اختلال در طی روزهای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران، این اجرا را لغو کند.

از طرفی به دلیل استقبال مخاطبان از اجرای کوارتت زهی لایپزیک آلمان این اجرا در همان ساعت اعلام شده (18:15) روز 26 بهمن ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود. اجرای ششانک سوبرامنیم هنرمند هندوستانی نیز یک سانس جابه جا شده و جایگزین کنسرت این دو هنرمند افغانی در تالار وحدت شده است. اجرای گروه تاجیکی بدخشان هم به تالار رودکی منتقل شده و در همان روز و ساعت برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر گروه ها و هنرمندانی از کشورهایی چون ایتالیا، آلمان، اتریش، هندوستان، تاجیکستان، مالی، اسپانیا، فرانسه، آذربایجان، پرتغال، اسلواکی و بلغارستان به اجرای برنامه می پردازند.

سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر از تاریخ 21 تا 1 اسفندماه در 6 سالن شهر تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 156

به "کوارتت لایپزیک به تالار وحدت رفت، مصوبه کنگره آمریکاحاشیه ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوارتت لایپزیک به تالار وحدت رفت، مصوبه کنگره آمریکاحاشیه ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید