کنارک وظرفیت های شیلاتی ویژه در فراوری و صادرات آبزیان

به گزارش میهن دی ال، کنارک با داشتن ظرفیت های شیلاتی جایگاه ویژه در فراوری و صادرات آبزیان دارد .

کنارک وظرفیت های شیلاتی ویژه در فراوری و صادرات آبزیان

عطالله رییسی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای ساحلی) گفت:در سال از مجموع 230 هزار تن صید آب های ساحلی استان بیش از 140 هزار تن به وسیله صیادان کنارک انجام می گردد.

عطالله رییسی اضافه نمود: بندر صیادی کنارک با داشتن 900 شناور صیادی اعم از لنچ و قایق یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور و جزء 50 بندر کد دار صید تن ماهیان دنیا محسوب می گردد.

وی اضافه نمود:از مجموع 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید آب های ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان بنادر شهر کنارک، شهید رضایی زرآباد، پزم و تنگ در شهرستان کنارک برای صید و صیادی فعالند.

رییسی تاکیدکرد: یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در شهرستان کنارک قرار گرفته است و با بیش از 30 واحد فراوریی در سال با فراوری 100 تا 150میلیون قوطی کنسرو احتیاج کشور را تامین می نماید.

وی با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور و مصوبات برای بندر کنارک اضافه نمود: پیش بینی می گردد با برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، در این فصل بیش از 270 هزار تن صید داشته باشیم.

وی گفت: افزایش ظرفیت توسعه صیادی و صید در راستای توسعه آن با توجه به پتانسیل منحصر به فرد اسکله کنارک در جنوب استان بعد از چابهار آن هم تا سه برابر ظرفیت، علاوه بر تحول در صنعت شیلات باعث ثمره بخشی قابل توجهی در توسعه سواحل مکران می گردد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1463

به "کنارک وظرفیت های شیلاتی ویژه در فراوری و صادرات آبزیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنارک وظرفیت های شیلاتی ویژه در فراوری و صادرات آبزیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید