کسورات از حقوق دانشجومعلمان به 20 درصد رسید ، گلایه دانشجو معلمان از بی توجهی دولت به مسائل معیشتی آنان

به گزارش میهن دی ال، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: باوجود اینکه کسورات حقوق دانشجومعلمان به 20 درصد رسید، اما آنچه در فیش حقوقی ما قید می گردد، کفاف زندگی، به ویژه زندگی متأهلی را نمی دهد.

کسورات از حقوق دانشجومعلمان به 20 درصد رسید ، گلایه دانشجو معلمان از بی توجهی دولت به مسائل معیشتی آنان

نیما فرهمندیان، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به بدقولی های مکرر دولت نسبت به حقوق دانشجومعلمان گفت: کسورات حقوق ما 45 درصد بود که مسئولان دانشگاه قول دادند کسر از حقوق دانشجومعلمان متاهل کاهش یابد.

فرهمندیان بیان نمود: در فیش حقوقی ما در سال جدید هیچ تغییری ایجاد نشده و در احکام با قید مجرد بودن دانشجو، حقوق واریز شده است.

این دانشجومعلم اصفهانی بیان نمود: پیش از عید مجلس در طرحی مصوب که کسورات حقوق دانشجومعلمان باید به کمتر از 20 درصد برسد. به این صورت که دولت رقمی بین 20، 10 یا 5 درصد را برای کسر از حقوق ما معین کند.

وی ادامه داد: در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که در سال جدید برگزار گردید، کسر 20 درصدی از حقوق دانشجومعلمان به تصویب رسید و خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت که کسورات حقوق ما 20 درصد به اضافه بعضی کسورات دیگر خواهد بود.

فرهمندیان با بیان اینکه اکنون فیش حقوقی ما مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان صادر شده، گفت: به عبارت دیگر خالص دریافتی یک دانشجومعلم در ماه یک میلیون و 700 هزار تومان است، اما در فیش حقوقی فروردین من مبلغ حدود 980 هزار تومن قید شده است!

او توضیح داد: با شرایط مالی فعلی بسیاری از دانشجویان با وعده افزایش حقوق یا مزایای دیگر، ازدواج کردند، اما اکنون دولت این وعده ها را فراموش نموده است. با حقوق یک میلیون و 700 هزار تومان چطور می توان یک زندگی متأهلی را اداره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 914

به "کسورات از حقوق دانشجومعلمان به 20 درصد رسید ، گلایه دانشجو معلمان از بی توجهی دولت به مسائل معیشتی آنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسورات از حقوق دانشجومعلمان به 20 درصد رسید ، گلایه دانشجو معلمان از بی توجهی دولت به مسائل معیشتی آنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید