کسانی که افرادی مثل رسول پناه را گزینش می کنند، باید پاسخگو باشند

به گزارش میهن دی ال، حمیدرضا گرشاسبی می گوید تار و پود من در ورزش شکل گرفته و من نمی توانم خیانت کنم.

کسانی که افرادی مثل رسول پناه را گزینش می کنند، باید پاسخگو باشند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران،حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل سابق پرسپولیس در مصاحبه با رادیو ایران در خصوص حواشی به وجود آمده در خصوص مهدی رسول پناه و اظهارات عجیب او گفت: باید بگوییم متاسفم و تاسف خورد که در این شرایط کرونایی که خودش اتوماتیک وار دارد به ورزش ضربه می زند، خودمان هم داریم ضربه می زنیم از طرفی دیگر به نوعی می توانیم بگوییم خودمان کرونایی عمل می کنیم و کرونای خود ساخته! به شکلی که مردم الان باید در خانه باشند و نمی توانند بیایند بیرون و مدارس و دانشگاه ها تعطیل است، تنها سرگرمی خوب و مثبت مردم هم همین ورزش و هنر و این مسائل است، خودمان کاری کرده ایم که تنش ایجاد شود و همه نگران هستند. استرس داریم تزریق می کنیم و اصلا نمی دانیم اسمش را چه چیزی بگذاریم، اگر بگوییم نمی دانم که دروغ گفته ایم. پس می دانند ولی نمی دانیم چرا این اتفاقات می افتد یا اگر می دانیم چرا در نطفه خفه نمی شود. چرا قبل از اینکه این دمل چرکی نشود و آلوده کند جامعه را پیشگیری نمی کنیم و چگونه یک خانواده که نشسته اند به فرزندشان بگویند بروید این تیم ها بازی کنید، تلاش کنید تا بازیکن پرسپولیس یا استقلال شوید. این ها واقعا جای سوال دارد و برای الان هم نیست و این داستان ها کش دار و ادامه دار است و بالاخره کسی باید پیدا می شود و ورود می کرد، اگر من گرشاسبی مسئولم و توجه ندارم یک بالادستی باید ورود کند. شما خسته شده اید، ما خسته شده ایم، کارشناسان خسته شده اند متخصصین امر فوتبال خسته شده اند.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسیده بود در خصوص کلیپ قبلی مهدی رسول پناه و اینکه او از خیلی ها اسم برده و اشخاص را زیر سوال برده و اینکه این کلیپ ها به صورت سازماندهی شده و در مقاطع زمانی مختلف منتشر می شود و از کجا نشات می گیرد گفت: من شخصی که اسم بردید را مقصر نمی دانم. اصلا رسول پناه را مقصر نمی دانم، من اگر الان بیایم و بنشینم جای شما قطعا اینجا کارم را بلد نیستم و آسیب می زنم. اصلا می گویند اصول و نحوه انتخاب این مدیران چه چیزی باید باشد.

مجری در این خصوص گفت راحتش این است که کسی که ایشان را منصوب کرده اشتباه کرده است گرشاسبی ادامه داد: صددرصد ملاک داریم، معیار داریم. دین مان به ما می گوید خداوند ناظر و حاضر بر اعمال شما است یعنی چه؟ یعنی اگر تنها در خفا هم بودی همان را انجام دهی که در جمع انجام می دهی بنابراین دلیل ندارد من حرکتی کنم و کسی بیاید تصویر بردارد و ضبط کند، من باید مراقب باشم و آن چیزی که از چیزهای درونی ام است مراقبشان باشم چرا؟ چون خود گرشاسبی است و یک بار هم مسئولیت 40 میلیون نفر آدم پشت سر گرشاسبی و نظاره گر کار گرشاسبی است. بنابراین من نمی دانم واقعا چه بگویم این ها بالاخره، کسانی که این افراد را گزینش می کنند باید پاسخ همه این اتفاقات و پاسخ مردم را بدهند. این شکلی شاید از ما هم کینه ها سنگین تر می شود.

مجری در پاسخ به این اظهار گرشاسبی گفتما هم که صحبت می کنیم تلفن تهیه کننده زنگ می خورد و از جاهای مختلف به ایشان زنگ می زنند که چرا به فلانی گفتی بالای چشمت ابرو است. ما داریم در کمال احترام یک سری مباحث که باید مطرح شود را مطرح می کنیم گرشاسبی در این خصوص شرح داد: تار و پود ما در ورزش شکل گرفته و من نمی توانم خیانت کنم و سکوت کنم در قبال آسیبی که می بینم به ورزش وارد می شود و شبانه روز آسیب وارد می شود. مگر می شود تیمی که این همه افتخار دارد و به اوج می رود و نشاط ایجاد می کند، از درون بزنیم بپاشانیم آن را؟ اسم این را چه می توانیم بگذاریم؟ تیمی که به راحتی می توانست قهرمانی را به دست بیاورد و یک افتخار برای کشور و فوتبال و مملکت ما بدست بیاورد و یک نشاط در این اوضاع کرونا و مسائل مالی مردم ایجاد کند. می توانیم بگوییم پس شادی مردم را دوست نداریم؟ چه اسمی جز این می توانیم بگذاریم؟ مگر می شود بگوییم نمی دانستیم. بحثم شخص نیست ولی این دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزش را باید تعطیل کنیم دیگر، اگر قرار است از بیرون بیاوریم و تخصص های ورزشی را به آنها بسپارند، در این مراکز را گل بگیرند و تعطیل کنند برود.

وی در خصوص این سوال که شاید این موضوع از طرف کادرفنی پرسپولیس و منتصب به آنها بوده تا سرمربی به خواسته هایش برسد، گفت: اصلا نباید صورت مسئله را پاک کنیم. آقای عارضه متخصص و کارشناس رادیو است و باید مراقب رفتارش باید، هرکسی هر کمینی هم بکند. شما چرا بشوی خوراک و در این دام بیفتی؟ آن هم وقتی سکان دار یک باشگاه بزرگ و بزرگترین باشگاه آسیا هستی. دنبال این چیزها نباید بگردیم که چه کسی بود، چه چیزی بود. من عرضم این است، می گویم وقتی آدمی را به زور می آوریم یا پولی می دهد و می گوید مرا در این مسند بگذارید و پولی می دهد و می گوید باشگاه را از نظر مالی تامین می کنم و چشم بسته ایشان و امثال ایشان ورودمی کنند در این عرصه، این عرصه فقط ورزش نیست، این عرصه به روحیه و تعصب مردم وصل است.

وی در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود برخی می گویند رسول پناه از جیبش پول به باشگاه داده و چون باشگاه به این شخص قرض دار است، نمی تواند او را کنار بگذارد گفت: من نمی دانم ولی اگر اینجور باشد باید گفت وا مصیبتا. باید بگوییم دین نداریم و دروغ می گوییم که شیعه هستیم و مسلمانیم و ادعای این داریم که می خواهیم اخلاق را در همه جای ورزش حاکم کنیم.

گرشاسبی در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود حالا چه شد که یحیی گل محمدی از موضع خودش به یکباره برگشت و گفت نه، چون دیروز آقای علی نژاد صحبت کردند و گفتند هرکس در حیطه اختیارات خودش صحبت کند و عامیانه آن را نمی خواهم بگویم و همه معنایش را می دانیم و امروز هم یحیی آمد و گفت من تحت فشار بودم و عصبانی بودم و این داستان ها و ما همه پشت هم هستیم تا آخر فصل، این فشار از کجا به یحیی گل محمدی آمده که یکباره نظرش را تغییر داده؟ به رادیو ایران گفت: اصولش این است که هرکسی شرح وظایف دارد، هیچ جای دنیا هم این نیست که یک سرمربی در کار مدیریت، در کار بالادستی دخالت کند اما ایشان مدعی است که به من توهین اخلاقی شده و به من اهانت شده ومدعی این است و بارها هم گفته یکی بنشیند و ببیند علت این اهانت چیست و کسی این نشست را نگذاشته یا اگر نگذاشته من نمی دانم. اگر گذاشته بودند به اینجا نمی رسید و قطعا حل شده بود و تمام شده بود. احساس شخصی ام این است که شاید به این رسیده باشند که رئیس هیات مدیره جا به جا شده و یحیی سر تمرین رفته است. شاید هم من اشتباه می کنم، امیدوارم این حاشیه ها هرچه زودتر با تدبیر رفع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 739

به "کسانی که افرادی مثل رسول پناه را گزینش می کنند، باید پاسخگو باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسانی که افرادی مثل رسول پناه را گزینش می کنند، باید پاسخگو باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید