چهار رجحان آیفون 16 پرو نسبت به آیفون 16

به گزارش میهن دی ال، با رونمایی آیفون 16 و آیفون 16 پرو در هفته آینده، اپل میخواهد نسل جدیدی از پرچم داران خود را معرفی کند. اگر به فکر خرید یکی از این دو مدل هستید (یا چنان که افتد و دانی فقط می خواهید از نظر دانش فنی به روز باشید و بس!) ، در اینجا به چند تفاوت کلیدی بین آیفون 16 پرو و آیفون 16 اشاره می کنیم.

چهار رجحان آیفون 16 پرو نسبت به آیفون 16

صفحه نمایش بزرگ تر در آیفون 16 پرو

مقدار صفحه نمایش آیفون 16 پرو از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ افزایش می یابد و آیفون 16 پرو مکس نیز از 6.7 اینچ به 6.9 اینچ خواهد رسید. در حالی که آیفون 16 و آیفون 16 پلاس همچنان مقدار های قبلی خود یعنی 6.1 اینچ و 6.7 اینچ را حفظ می نمایند.

فناوری پروموشن (ProMotion) با نرخ تازه سازی 120 هرتز نیز همچنان منحصر به مدل های پرو خواهد بود.

بنابراین، اگر داشتن بزرگ ترین صفحه نمایش آیفون ممکن برای شما اهمیت دارد، باید در پی مدل های پرو باشید.

طراحی تیتانیومی در آیفون 16 پرو

اپل در آیفون 15 پرو طراحی جدیدی با استفاده از تیتانیوم معرفی کرد که به جای استیل ضدزنگ استفاده می گردد. بدبختانه اپل حالا حالاها دل از این طراحی تیتانیومی نمی کند. این طراحی زیباست ولی اگر کیس استفاده نکنید و خیلی وسوساس داشته باشید، تضمینی به ایجاد زدگی بعد از چند ماه استفاده نیست.

اما خب خیلی ها هم این این بدنه تیتانیومی را دوست دارند که در این صورت باید مدل های پرو را تهیه نمایند و در مدل های استاندارد خبری از آن نخواهد بود.

ارتقای دوربین در آیفون 16 پرو

مانند همواره، آیفون 16 دارای دو دوربین خواهد بود: دوربین اصلی و دوربین اولترا واید (Ultra Wide). در حالی که آیفون 16 پرو دارای سه دوربین است: دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو (Telephoto).

اما نکته مهم اینجاست: دوربین تله فوتو 5 برابری که در آیفون 15 پرو مکس معرفی گردید، به آیفون 16 پرو نیز اضافه می گردد

آیفون 16 پرو سال جاری بعلاوه دوربین اولترا واید خود را از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل ارتقا خواهد داد، در حالی که آیفون 16 استاندارد همچنان دارای دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید خواهد بود.

نتیجه اینکه با آیفون 16 پرو که جمع و جورتر هم است از نظر دوربینی زیاد از پروی مکس عقب تر نخواهید بود و مجبور نیستید برای برترین دوربین گوشی بزرگ تری حمل کنید.

عملکرد سریع تر در آیفون 16 پرو

هر دو مدل آیفون 16 و آیفون 16 پرو دارای تراشه A18 خواهند بود. اما آیفون 16 پرو نسخه ای قدرتمندتر از این تراشه با نام A18 پرو را دریافت خواهد نمود. هنوز به طور دقیق معین نیست که A18 پرو چه تفاوت هایی با A18 خواهد داشت، اما انتظار می رود که A18 پرو دارای واحد پردازش گرافیکی (GPU) 6 هسته ای باشد، در حالی که A18 دارای GPU 5 هسته ای خواهد بود.

بعلاوه تراشه A18 پرو دارای موتور عصبی (Neural Engine) بسیار قدرتمندتری خواهد بود که می تواند در توسعه قابلیت های هوش مصنوعی اپل بسیار مؤثر باشد.

نتیجه گیری

به طوری که دیدید این تفاوت ها وجود دارند. اما اگر کسی زیاد دوربین برایش مهم نباشد و طراحی تیتانیومی هم دوست نداشته باشد و سرعت زیاد هم کارایی برایش نداشته باشد، آی فون 16 برایش کافی خواهد بود. در غیر این صورت در صورتی که بزرگ نرین مقدار صفحه نمایش و بیشترین قدرت پردازش و برترین دوربین یا بدنه تیتانیومی بخواهد باید پروها را انتخاب کند.

آیا سال جاری دست کم گشایشی از نظر رجیستری و معقول شدن قیمت ها برای تهیه آی فون پیدا خواهیم کرد، خدا می داند! در غیر این صورت شاید به سمت موبایل های اندرویدی مانند پیکسل یا گلکسی ها برویم و یا شاید هم یک سال منتظر ماندیم و یک گوشی اندرویدی تاشوی مطمئن خریدیم. (من که منتظر یک مدل مطمئن دو لولادار هستم!)

منبع: یک پزشک
انتشار: 15 شهریور 1403 بروزرسانی: 15 شهریور 1403 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1627

به "چهار رجحان آیفون 16 پرو نسبت به آیفون 16" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار رجحان آیفون 16 پرو نسبت به آیفون 16"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید