چرا روغن گلرنگ برای رشد مو مفید است

به گزارش میهن دی ال، روغن گلرنگ به خاطر خواص مرطوب کننده آن بسیار موثر است. این مقاله شرح می دهد که چگونه استفاده منظم از روغن می تواند کیفیت مو را بهبود بخشد.

چرا روغن گلرنگ برای رشد مو مفید است

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

روغن گلرنگ به خاطر خواص مرطوب نماینده آن بسیار موثر است. این مقاله شرح می دهد که چگونه استفاده منظم از روغن می تواند کیفیت مو را بهبود بخشد.

همانطور که می دانیم، موهای ما به ویژه در زنان نقش مهمی را در زیبایی ما ایفا می نمایند، بنابراین ما باید مراقبت های لازم را از آنها داشته باشیم. به طور معمول، به دلیل استرس، فعالیت های روزمره یا پیری، موهای ما جذابیت و درخشش خود را از دست می دهند. به طور معمول، رژیم مراقبت از مو شامل یک ظاهر طراحی شده، رنگ کردن مو و اصلاح مو است، اما ما کاملا فراموش نموده ایم که برای مراقبت مناسب از مو و رشد سریع تر، ما باید به طور مرتب از روغن استفاده کنیم، سپس موها را بشوییم. روغن به اسم یک تهویه عالی برای موهای خشک و شنماینده عمل می نماید. روغن ریشه ها را تغذیه می نماید، به صورت عمیق داخل پوست سر نفوذ می نماید و به جلوگیری از خشکی مو یاری می نماید. روغن مو را تقویت می نماید و باعث رشد سریع تر و موثرتر مو می گردد. به اسم مثال، برای رشد مو، روغن گلرنگ یک گزینه عالی می باشد.

گلرنگ یک گیاه متعلق به خانواده کاسنی است و بومی کشورهایی مانند ایران، شمال غربی هند، آمریکای شمالی و شرقی است. روغن گلرنگ روغن استخراج شده از دانه های گیاه گلرنگ است که برای درمان طاسی، کلسترول بالا، کمبود اسید چرب ضروری و ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

دو روش وجود دارد که در آن روغن از دانه های گیاهی استخراج می گردد. فرایند مکانیکی و فرآیند شیمیایی است. در روش مکانیکی روغن از بذرها با استفاده از یک روش طبیعی استخراج می گردد که به حفظ مواد مغذی ضروری موجود در دانه ها یاری می نماید. از سوی دیگر، در طول فرایند شیمیایی، مواد شیمیایی خاصی برای اصلاح روغن اضافه می شوند. این فرآیند منجر به حذف بیشتر مواد مغذی موجود در روغن می گردد و با بعضی از مواد شیمیایی مضر که ممکن است اثر منفی بر بدن ایجاد کند.

مزایای روغن گلرنگ برای مو

روغن گلرنگ بسیار غنی از چربی های غیر اشباع است که حاوی 77٪ اسید لینولئیک اسیدهای چرب ضروری امگا -6 و 10٪ چربی اشباع شده و 13٪ اسید اولئیک چربی امگا 9 است.

بعلاوه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E، آلفا توکوفرول، ویتامین K و فیتوسترول ها است و از این طریق، در پیشگیری و درمان کمبود اکساسیون در بدن یاری می نماید.

این روغن حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک است که به راحتی در پوست نفوذ می نماید. که باعث محافظت و تغذیه موها می گردد.این باعث رشد مو و ضخامت مو می گردد.

به شدت غنی از اسیدهای چرب ضروری اشباع نشده، بسیار مفید برای موهای خشک، رنگ شده، است.

هنگامی که روغن به پوست سر اعمال می گردد، به اسم یک واسازولاتاسیون عمل می نماید که می تواند رگ های خونی را توسعه دهد و باعث می گردد که مواد مغذی بیشتری به وسیله گردش خون به فولیکول های مو وارد شوند و محیط سالم برای رشد مو را فراهم می نماید.

مصرف خوراکی گلرنگ هم به روش های مختلفی مفید است. این روغن یاری می نماید که موهای مرطوب و قوی داشته باشیم. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E در برابر رادیکال های آزاد که به اسم یک نتیجه از استرس و قرار گرفتن در معرض اشعه های UV ایجاد می گردد، در یاری به جلوگیری از طاسی و ریزش مو موثر است. ویتامین E و K در حفظ رطوبت و سلامت مو نقش مهمی دارند. روغن را می توان برای پخت و پز و سس سالاد استفاده کرد.

روغن گلرنگ بی بو است. بنابراین، هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از آن نباید وجود داشته باشد. این روغن می تواند کیفیت مو را بهبود ببخشد و می تواند موهای شفافی را ایجاد کند.

استفاده منظم از روغن گلرنگ

موی ما معمولا حاوی رطوبت حدود 10٪ است، که وقتی که زیر این سطح قرار می گیرد، باید رطوبت حفظ گردد. روغن های ضروری طبیعی موجود در پوست سر وجود دارد. بنابراین، برای افزایش توانایی مو برای جذب و حفظ رطوبت مو، می توان از مرطوب نماینده هایی که غنی از اسید های چرب ضروری هستند، استفاده کرد. روغن گلرنگ یکی از برترین و موثرترین روغن برای موهای خشک است. در زیر چند مرحله وجود دارد که به شما یاری می نماید تا اسیدهای چرب ضروری از دست رفته و رطوبت پوست سر جایگزین گردد:

1 یا 2 قطره روغن گلرنگ را در کف دست خود قرار دهید و سپس آن را به پوست سر بمالید.

ابتدا روغن را روی پوست سر اعمال کنید.

روغن را یک ساعت یا بیشتر دبر روی موهای خود بگذارید و سپس آن را بشویید.

با استفاده از روغن گلرنگ به طور منظم بر روی موهای خود، رطوبت مو را حفظ نموده و موهای سالم و براق داشته باشید.

روغن گلرنگ را می توان به اسم برترین روغن برای رشد مو درنظر گرفت، زیرا نه تنها به حفظ رطوبت مو یاری می نماید، و جذب موها می گردد بلکه مانع از دست رفتن پروتئین و آسیب به موها می گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1142

به "چرا روغن گلرنگ برای رشد مو مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا روغن گلرنگ برای رشد مو مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید