پیغام اردوغان به مناسبت روز اروپا: دچار نابینایی شده اند

به گزارش میهن دی ال، ایسنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه ، اتحادیه اروپا را به نابینایی استراتژیک و عدم پایبندی به وعده های خود در خصوص پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا متهم و تاکید نمود که آنکارا به مواضع خود در دستیابی به هدف استراتژیک عضویت در اتحادیه اروپا پایبند است.

پیغام اردوغان به مناسبت روز اروپا: دچار نابینایی شده اند

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بیانیه ای به مناسبت روز اروپا گفت: عظیم ترین مانع بر سر راه بدل شدن اتحادیه اروپا به یک بازیگر قدرتمند دنیای، فقدان صبر و چشم انداز استراتژیک است. بدیهی است که اتحادیه اروپا بدون یاری ما نمی تواند موجودیت قوی خود را حفظ کند.

رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری نموده که اتحادیه اروپا از شر نابینایی استراتژیک خلاص گردد.

اردوغان با یادآوری اینکه اعلامیه شومان- که زمینه ادغام اروپا را فراهم نموده- از سال 1999، زمانی که نامزدی ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا ثبت شد، تحت عنوان روز اروپا در این کشور گرامی داشته می گردد، تأکید کرد وی یاری های مهمی به استقرار صلح، ثبات و رفاه نموده است.

طبق این بیانیه، اردوغان با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا اخیراً با چالش های بسیاری از جمله بحران پناهندگی، اسلام هراسی، بیگانه هراسی، شنمایندگی اقتصادی، خروج انگلیس از عضویت اتحادیه و همه گیری کووید 19 روبرو شده، اظهار کرد: اتحادیه و غلبه بر این چالش ها که آینده را تهدید می نمایند، بستگی به همبستگی، همکاری و سلطه مجدد یک چشم انداز جسور و فراگیر دارد. عظیم ترین مانع بر سر راه بدل شدن اتحادیه اروپا به یک بازیگر قدرتمند دنیای، فقدان صبر و چشم انداز استراتژیک است. این اتحادیه به یک ساختار نهادی تازه، یک چشم انداز جدید و یک گفتمان فراگیر نو نیازمند است.

اردوغان با جلب توجه به این واقعیت که کنفرانس آینده اروپا، که امروز به این منظور آغاز شد، با عزم درستی آغاز به کار نموده اما از کشورهای نامزد دعوت نشده است، گفت: ترکیه که به لحاظ تاریخی، جغرافیایی و انسانی بخشی از اروپا محسوب می گردد، آماده است تا سهم خود را در حل مسائل پیش روی اتحادیه به جا آورده و تأثیرپذیری آن را افزایش دهد. بدیهی است که اتحادیه اروپا بدون یاری و حمایت کشور ما نمی تواند موجودیت قوی خود را حفظ کند.

اردوغان با بیان اینکه اتحادیه اروپا وعده های خود به ترکیه در جهت عضویت کامل را عملی ننموده و فرایند عضویت این کشور گفت: این واقعیت است که بعضی کشورهای عضو مسائل دوجانبه خود با ترکیه را به راهروهای اتحادیه اروپا برده اند، روابط اتحادیه و ترکیه را به اسارت گرفته و قابلیت اتحادیه برای مبارزه با تهدیدهای دنیای را تضعیف نموده اند. با وجود استانداردهای دوگانه و موانعی که ترکیه با آن روبه روست، این کشور به رویکرد مصمم و کوشش ها در راستای هدف استراتژیک خود یعنی عضویت در اتحادیه اروپا، ادامه می دهد.

رئیس جمهور ترکیه در سرانجام اعلام کرد: عضویت ترکیه، زمینه را برای ظهور اروپایی فراهم می نماید که در سطح منطقه ای و دنیای فعال است و در منطقه خود، کل دنیا و همچنین به شهفرایندانش امید القا می نماید. با این اندیشه ها، امیدوارم روز اروپا به اتحادیه یاری کند بر نابینایی استراتژیک خود غلبه کند و این روز را به تمام اروپایی ها، به ویژه شهفرایندان کشور خودم تبریک می گویم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 955

به "پیغام اردوغان به مناسبت روز اروپا: دچار نابینایی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام اردوغان به مناسبت روز اروپا: دچار نابینایی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید