مکمل ویتامینی که احتمال ابتلا به سرطان پیشرفته را کاهش می دهد

به گزارش میهن دی ال، محققان پس از آنالیز های بسیار دریافتند، مصرف مکمل نوعی ویتامین می تواند از افراد در برابر ابتلا به سرطان پیشرفته محافظت کند.

مکمل ویتامینی که احتمال ابتلا به سرطان پیشرفته را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سایتک دیلی، بر طبق تحقیقاتی به نام(VITAL) که بر روی ویتامین دی و امگا 3 انجام شد و در سال 2018 به انتها رسید معین شد، ویتامین دی مقدار ابتلا به سرطان را کاهش نمی دهد اما باعث کاهش مرگ و میر ناشی از آن می گردد.

اکنون آنالیز دیگری به وسیله گروهی تحت راهنمایی محققان بیمارستان زنان بریگهام در جریان است. این تحقیقات بر روی اثر مصرف مکمل های ویتامین دی بر کشندگی سرطان تمرکز دارد.

مطالعه نشان می دهد مکمل های ویتامین دی خطر ابتلا به سرطان پیشرفته را کاهش می دهد؛ تجزیه و تحلیل ثانویه آزمایش بالینی تصادفی VITAL هم بیانگر آن است، به طور کلی مصرف مکمل این ویتامین 17 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان متاستاتیک یا کشنده و 38 درصد کاهش ابتلا به سرطان در افراد با وزن نرمال را در پی خواهد داشت.

سالهاست محققان در تلاشند، ارتباط بین ویتامین دی و سرطان را دریابند. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده است در افرادی که در نزدیکی خط استوا زندگی می نمایند و بیشتر در معرض نور خورشید هستند و ویتامین دی بیشتری دریافت می نمایند آمار مرگ و میر پایین تری در اثر ابتلا به بعضی از سرطان ها وجود دارد.

در آنالیز سلول های سرطانی در آزمایشگاه و بعلاوه موش های آزمایشگاهی دیده شد که ویتامین دی باعث کاهش سرعت پیشرفت بیماری می گردد.

نتایج این آنالیز در JAMA Network Open منتشر شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1068

به "مکمل ویتامینی که احتمال ابتلا به سرطان پیشرفته را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل ویتامینی که احتمال ابتلا به سرطان پیشرفته را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید