کاربرد نانومواد در صنعت و سلامت آنالیز می گردد

به گزارش میهن دی ال، فراوری نانومواد و کاربرد های آن در صنعت و سلامت عنوان لایو اینستاگرام ستاد نانوست که با حضور یکی از شرکت های فناور این حوزه برگزار می گردد.

کاربرد نانومواد در صنعت و سلامت آنالیز می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت ستاد نانو روز چهارشنبه اول دی گفت و گوی زنده مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و علی رستمی مدیر عامل یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو فوتونیک برگزار می گردد.

این شرکت با فعالیت گروهی از اعضای هیأت علمی دانشگاه و صنعتگران با تجربه نانوفتونیک کشور، در زمینه مهندسی فتونیک و الکترونیک تشکیل شده و دستاورد های مهمی در زمینه فناوری نانو و فراوری قطعات و سیستم های مبتنی بر نانوفتونیک ارائه نموده است. این شرکت در زمینه های مختلف همانند فراوری صفحات روشن، سلول های خورشیدی، نورپردازی تابلو های ترافیک، مولد های برق، فراوری سنسور های نوری مبتنی بر نانومواد و فراوری نانومواد فعالیت دارد.

کلوئید نانوذرات سلنیوم، نانوکلوئید نقره و پودر نانوذرات اکسید روی از جمله محصولات صنعتی این شرکت و دارای گواهی نانومقیاس است.

سلنیوم، یکی از عناصر ضروری برای سلامت انسان و نیز یکی از بیوکاتالیزور ها و اجزای پر شمار عملکرد آنزیم ها است که جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی و اثرات ضد سرطان لازم است. نانو ذرات سلنیوم و نقره از موادی هستند که خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی و ضد انگلی آن ها گزارش شده است و در صنایع آرایشی و بهداشتی به کار می رود.

از دیگر کاربرد های نانوکلوئید سلنیوم فراوریی این شرکت می توان به مواردی، چون حاملی برای آماده سازی حسگر های زیستی عملی (به عنوان مثال، سنجش H 2 O 2)، در تشخیص پزشکی، رکتیفایر های الکتریکی، فتوسل ها، عکاسی، فتوکپی، هادی نور با نقطه ذوب نسبتا پایین (~ 217 درجه سانتیگراد)، شکل دادن شیشه، در صنعت شیشه برای از بین بردن حباب و حذف ته رنگ نامطلوب ایجاد شده به وسیله آهن و کاربرد های پزشکی مختلف اشاره نمود.

بعلاوه نانوذرات اکسید روی فراوریی این شرکت به عنوان افزودنی در فراوری مواد مختلفی همانند لاستیک، پلاستیک، شیشه، سیمان و سرامیک، پمادها، کرم های ضد آفتاب، روان کننده ­ها، رنگ­ ها، چسب­ ها، باتری ­ها، اطفاء حریق، ادوات جاذب اشعه فرابنفش (UV)، و مصارف ضد خوردگی و ضد قارچی استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1266

به "کاربرد نانومواد در صنعت و سلامت آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد نانومواد در صنعت و سلامت آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید