مهمترین عامل چاقی کشف شد!

به گزارش میهن دی ال، به عقیده این تحقیق کاهش وزن همراه با ورزش و کم کردن کالری تنها به اراده ما مرتبط نیست بلکه به سیستم بینایی و بویایی ما نیز کاملا مرتبط است.

مهمترین عامل چاقی کشف شد!

یک بحران دنیای کاملا واقعی! در خصوص کرونا سخن نمی گوییم بلکه حرف از چاقی می زنیم که در همه کشور های دنیا صدها میلیون نفر دچار آن هستند و در حال مبارزه با آن می باشند.

مطالعات بسیار فراوانی تا کنون صورت گرفته است تا ریشه و علت واقعی و دقیق چاقی در بدن انسان های مختلف را بفهمند. از غذاهایی با کالری متراکم تا کمبود ورزش اما مطالعه جدید منتشر شده نشان می دهد که احتمالا چشم های ما نقش ویژه ای در چاق شدن بدن مان دارند.

به گزارش خبرنگاران این مطالعه مدعی شده است که آنچه در منو رستوران ها می بینیم می تواند نقشی اساسی در نوع غذاخوردن ما ایفا نماید.

در این مطالعه 100 نفر مورد آنالیز قرار گرفته اند که قصدی جدی برای تغییر رژیم غذایی خود و انجام تمرینات ورزشی روزانه به منظور لاغر شدن داشته اند و به مدت شش ماه مغز داوطلبان توسط MRI مورد آنالیز قرار گرفته است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد نگاه ما و نیز بویی که حس می کنیم نقش ویژه ای در احساس سیری و رضایت دارند.

به عقیده این تحقیق کاهش وزن همراه با ورزش و کم کردن کالری تنها به اراده ما مرتبط نیست بلکه به سیستم بینایی و بویایی ما نیز کاملا مرتبط است.

بنابراین با وجود این که کارکردهای اجرایی مغز ما به عنوان فاکتورهای اصلی در کاهش وزن تلقی می شوند، اسکن مغزی این مساله را نشان نمی دهد بلکه بوها و بینایی تاثیر زیادی از خود در این فرایند نشان می دهند.

در واقع این دوحس هستند که می توانند موجب پرخوری ما شوند.

البته نتایج این تحقیق بدان معنی نیست که دیگر نمی گردد بدون ورزش و کارهای مشابه وزن کم کرد، بلکه می توان با استفاده از این نتایج راه کاهش وزن را هموارتر کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 578

به "مهمترین عامل چاقی کشف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین عامل چاقی کشف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید