منطقه ویژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد

به گزارش میهن دی ال، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در برنامه آمایش سرزمین استان، آب و گردشگری به عنوان دو عامل توسعه معرفی شده است، گفت: ایجاد منطقه ویژه گردشگری در استان در حال پیگیری است.

منطقه ویژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور اقساطی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، پژمان نیک اقبالی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از آسان ترین، ارزان ترین و کوتاه مدت ترین روش ها برای رونق اقتصاد و فراوری اشتغال در دنیای امروز را بحث گردشگری دانست و گفت: کشور و استان ما نیز پتانسیل موردنیاز برای توسعه صنعت گردشگری را دارند.

وی اضافه نمود: گردشگر به تنهایی برای دیدن آثار تاریخی به این کشور نمی آید در کنار آن باید پذیرش و استقبال مردمی یعنی فرهنگ استفاده از ظرفیت های گردشگری در پیوند آن با اقتصاد وجود داشته باشد.

نیک اقبال با تاکید بر اینکه ذهنیت شکل گرفته در این استان که گردشگر تنها فراوری زباله می نماید در حال حذف شدن است مطرح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان به صورت نمادین چند طرح در حوزه گردشگری کلنگ زنی شد اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان اطلاع داد و اضافه نمود: در این زمینه اعلام آمادگی شده که امیدواریم با احداث منطقه ویژه گردشگری استان بتوانیم زمینه را برای رونق بیشتر گردشگری فراهم کنیم.

نیک اقبالی اعلام نمود: در سال های گذشته همزمان برنامه آمایش سرزمین استان را پیگیری می کردیم در این برنامه که مراحل طولانی داشته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال آماده کردن آن هستند در این برنامه رقابت شدیدی برای آب و گردشگری در توسعه استان بود که کدام می تواند به عنوان پتانسیل اول استان در آمایش سرزمین خود را نشان دهد.

وی توضیح داد: آب و گردشگری به عنوان دو عامل توسعه استان در حال پیگیری هستند زیرا آب زمینه و پتانسیلی برای گردشگری است و البته گردشگری هم می تواند مکمل آب باشد.

نیک اقبالی گفت: زیرساخت های گردشگری در استان در حال شکل گیری است و دولت 140 میلیارد تومان سود تسیهلات را برای کسانی که می خواهند در استان سرمایه گذاری نمایند، اختصاص داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 59

به "منطقه ویژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید