معرفی گلکسی بوک 3 اولترا؛ هیولای سرکش سامسونگ وارد می گردد

به گزارش میهن دی ال، سامسونگ در نوترین رویداد آنپکد خود از سری لپ تاپ های Galaxy Book 3 نیز رونمایی کرد. پرچمدار نو لپ تاپ های سامسونگ، گلکسی بوک 3 اولترا نام دارد. نسخه برتر این پرچمدار تازه وارد از پردازنده اینتل Core i9 نسل 13، پردازشگر گرافیکی RTX 4070 و نمایشگر Dynamic AMOLED 2X بهره می برد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاه دقیق تری به مشخصات و قیمت این اولترای نو سامسونگ داشته باشیم.

معرفی گلکسی بوک 3 اولترا؛ هیولای سرکش سامسونگ وارد می گردد

طراحی گلکسی بوک 3 اولترا

پرچمدار تازه وارد سامسونگ از طراحی جذابی بهره می برد. این لپ تاپ اولترا تنها در رنگ نوک مدادی روانه بازار می گردد و خبری از تنوع رنگی برای این لپ تاپ پریمیوم نیست. لبه های بدنه این پرچمدار حالت تخت دارد که این موضوع منجر به انتقال حس مدرنیته بیشتری به کاربر خواهد شد. بدنه آلومینیومی گلکسی بوک 3 اولترا یکی دیگر از ویژگی های مهم آن است که در کنار افزایش کیفیت ساخت، به کاهش وزن آن یاری می نماید، به طوری که وزن این لپ تاپ 1.79 کیلوگرم است.

در کنار وزن کم، ضخامت 16.5 میلی متری این گلکسی بوک سبب سهولت بیشتر در حمل و نقل دستگاه می گردد. سامسونگ می گوید که بخش های پلاستیکی گلکسی بوک های نوش را از پلاستیک بازیافتی تورهای ماهیگیری رهاشده در دریا تهیه نموده تا به محیط زیست هم یاریی نموده باشد. کره ای ها از نمایشگر 16 اینچی در گلکسی بوک 3 اولترا استفاده نموده اند. این نمایشگر به وسیله حاشیه های نازک احاطه شده است و محتوا به صورت گسترده روی آن به تصویر می کشد.

مشخصات فنی گلکسی بوک 3 اولترا

گلکسی بوک 3 اولترا به عنوان هیولای سرکش سامسونگ، برترین عملکرد سخت افزاری در تاریخ لپ تاپ های این شرکت را دارد. این محصول برای کاربران حرفه ای طراحی شده که به تدوین ویدیو، ادیت تصاویر و اجرای بازی های سنگین علاقه دارند.

این لپ تاپ پرچمدار در دو مدل با پردازنده های Core i7 یا Core i9 از نسل 13 پردازنده های اینتل قابل خریداری خواهد بود. بخش گرافیکی نیز به دو نسخه با RTX 4050 یا RTX 4070 تقسیم می گردد. سامسونگ 16 یا 32 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 به همراه 512 یا 1024 گیگابایت حافظه SSD را نیز برای پرچمدارش در نظر گرفته است. از همین جهت با قدرتمندترین لپ تاپ سامسونگ مواجهیم که از پس انجام هر کاری برمی آید.

کره ای ها از نمایشگر 16 اینچی Dynamic AMOLED 2X در این پرچمدار اولترا استفاده نموده اند. از جمله مشخصات نمایشگر گلکسی بوک 3 اولترا می توان به رزولوشن 2880 در 1800 پیکسلی، پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 500 نیتی در پخش ویدیوهای HDR و پوشش 120 درصدی گستره رنگی DCI-P3 اشاره نمود. سامسونگ ویژگی تنظیم هوشمند نرخ رفرش از 48 تا 120 هرتز را در نمایشگر این لپ تاپ تعبیه نموده تا انرژی کم تری حین انجام کارهای مختلف مصرف گردد.

پرچمدار سری گلکسی بوک 3 به اسپیکر چهارگانه با بهینه سازی AKG مجهز شده است تا تجربه صوتی فراگیری را ارائه دهد. این سیستم صوتی شامل دو عدد ووفر 5 واتی و دو عدد توییتر 2 واتی با پشتیبانی از Dolby Atmos می گردد. در بخش ارتباطات شاهد پشتیبانی از بلوتوث 5.1 و شبکه پرسرعت وای فای 6E هستیم. به کارگیری حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور موجب افزایش امنیت لپ تاپ نو سامسونگ شده است. پورت های مورد استفاده در گلکسی بوک 3 اولترا نیز به روز هستند که در ادامه لیست مربوط به آن ها را مشاهده می کنید:

  • پورت Thunderbolt 4
  • پورت USB-A
  • کارت خوان MicroSD
  • پورت HDMI
  • جک هدفون

لپ تاپ تازه وارد غول کره ای انرژی خود را به وسیله باتری 76 وات ساعتی تامین می نماید و می توان انتظار شارژدهی قابل قبولی را از آن داشت. برای شارژ کردن گلکسی بوک 3 می توانید از آداپتور 100 واتی در نظرگرفته شده برای آن بهره ببرید. سامسونگ از ویندوز 11 پیش فرض روی لپ تاپ اولترای خود استفاده نموده و انواع قابلیت های زیست بوم اختصاصی خود را نیز روی آن قرار داده است.

قیمت لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 اولترا

قیمت نسخه پایه گلکسی بوک 3 اولترا با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم (مدل Core i7 و RTX 4050) 2399 دلار است. جزئیات دقیقی از برچسب قیمتی سایر مدل های این محصول در دسترس نیست.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1510

به "معرفی گلکسی بوک 3 اولترا؛ هیولای سرکش سامسونگ وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی گلکسی بوک 3 اولترا؛ هیولای سرکش سامسونگ وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید