تور فرانسه: معرفی روستای زیبای روکامادور در فرانسه

به گزارش میهن دی ال، روستای روکامادور که در جنوب فرانسه قرار گرفته است، ساختاری منحصربه فرد دارد و در این روستا خانه ها بر روی صخره ها به صورت عمودی بالا رفته اند؛ به همین دلیل است که این روستا به روستای عمودی معروفیت یافته است. در ادامه بیشتر با ایت روستا آشنا می شوید.

تور فرانسه: معرفی روستای زیبای روکامادور در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

از زمان قرون وسطی، روستای روکامادور در جنوب غربی فرانسه زائرانی را از سراسر اروپا برای آثار تاریخی و زیارتگاه هایش جذب خود می نموده است. گفته می گردد سنت آماتور که به جمع آوری اقتصادیات برای کتاب مقدس می پرداخته، بعد از ترک اورشلیم در اینجا زندگی نموده و مرده است. طبق افسانه ها بعد از پیداشدن جسد سنت آماتور، چندین معجزه اتفاق می افتد و بعد از اینکه قدرت شفابخشی او مشهور می گردد زائران زیادی جذب آن می شوند و شاهان و ملکه های فرانسوی یاری اقتصادی زیادی برای رشد این سایت به عنوان دهکده ای با زیارتگاه ها و معابد متعدد می نمایند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شد جهانگردان زیادی جذب این روستا شوند موقعیت آن است. این روستا روی یک صخره و رو به دره ای واقع شده است که به وسیله رودخانه آلزو ایجاد شده است. ساختمان های روکامادور تا ارتفاع 120 متری صخره بالا رفته اند. پله ها از قسمت پایینی شهر شروع می شوند و تا کلیسا ها که ساختمان های عظیمی هستند بالا می فرایند. اصلی ترین آن ها کلیسای نوتردام است که در سال 1479 بازسازی شده و به شکل فعلی آن در آمده است و اصلی ترین جاذبه این سایت را دربرمی گیرد، تصویری سیاه و چوبی که گفته می گردد به وسیله خود سنت آماتور کنده کاری و ساخته شده است. زیر کلیسای کوچک و قرن دوازدهمی سنت میشل نیز به تراسی راه دارد که زائران می توانند در آنجا جمع شوند و فلات سنت میشل نام دارد، جایی که شمشیر شکسته رولند، یکی از قهرمانان این منطقه واقع شده است.

علاوه بر این ها کلیسا ها و عبادتگاهی زیادی در این روستای عمودی فرانسوی هستند که هرساله هزاران جهانگرد را به خود جذب می نمایند.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1304

به "تور فرانسه: معرفی روستای زیبای روکامادور در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: معرفی روستای زیبای روکامادور در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید