معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا: دفاع موشکی آمریکا بر کره شمالی تمرکز کرده است

به گزارش میهن دی ال، معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا بر این باور است که سامانه دفاع موشکی ایالات متحده به طور شفاف بر کره شمالی متمرکز شده است.

معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا: دفاع موشکی آمریکا بر کره شمالی تمرکز کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ژنرال جان هایتن معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: قابلیت دفاع موشکی آمریکا به طور شفاف و آشکار بر کره شمالی متمرکز شده و این فرایند باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم با تهدیدات کره شمالی مقابله کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه افزود: کره شمالی یکی از فوری ترین تهدیدات علیه آمریکا به شمار می رود، پیونگ یانگ یک پتانسیل واقعی برای استفاده از تسلیحاتش علیه ایالات متحده دارد.

هایتن در سخنانی در یک وبینار که از سوی مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی برگزار شده بود، گفت: قابلیت دفاع ملی موشکی ما به طور شفاف و آشکار در شرایط کنونی بر روی کره شمالی متمرکز شده است نه بر روی چین، روسیه و ایران.

این ژنرال آمریکایی گفت: ما نظارت دقیق و سخت بر ایران را نیز آغاز می کنیم زیرا ایران به ساخت موشک در یک جهت مهم و چشمگیر ادامه می دهد و ما باید برای پاسخ دادن به آن آماده و توانا باشیم.

هایتن در ادامه ضمن اشاره به لزوم حفظ قابلیت های دفاعی آمریکا در برابر کره شمالی، گفت: بدون اشاره به جزئیات طبقه بندی شده... تنها می توانم بگویم... بروید و فیلم های ویدئویی رژه شمالی را مشاهده کنید، شما موشک های متفاوتی را خواهید دید که در این رژه به نمایش گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: بنابر این کره شمالی به پیشرفت در زمینه قابلیت های نظامی اش ادامه می دهد، و این مساله از جنبه دفاعی به آن معناست که ما هم باید به پیشرفت قابلیت های دفاعی مان ادامه دهیم. بر خلاف سایر کشورها، کره شمالی واقعا این ظرفیت و پتانسیل را دارد تا از تسلیحات نظامی اش علیه آمریکا استفاده کند. پس ما باید قدرت و قابلیت ساقط کردن موشک های کره شمالی را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 843

به "معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا: دفاع موشکی آمریکا بر کره شمالی تمرکز کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا: دفاع موشکی آمریکا بر کره شمالی تمرکز کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید