مشکل پخش موسیقی در سفره خانه ها همچنان ادامه دارد

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران، نشست هم اندیشی فعالان گردشگری استان تهران ظهر روز چهارشنبه در سالن اجتماعات موزه فرش برگزار گردید.

مشکل پخش موسیقی در سفره خانه ها همچنان ادامه دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای ارزان قیمت کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این برنامه دباغ عضو جامعه سفره خانه داران سنتی گفت: تلاشهای ما برای تبدیل جامعه سفره خانه داران به اتحادیه به نتیجه مطلوبی نرسیده است و ما شرمسار اعضایمان هستیم.

وی گفت: درباره مسائل مربوط به موسیقی زنده در سفره خانه ها به معاونت موسیقی وزارت ارشاد مراجعه کردیم و از مدیر کل موسیقی ارشاد وقت صحبت گرفتیم ولی هنوز پیروز به صحبت نشده ایم. سفره خانه ها سه معینه مهم دارد که یکی از آنها معماری سنتی ایرانی است. معینه دیگر داشتن موسیقی سنتی ایرانی است، این گروه ها حتی لیست ترانه ها و آهنگ های خود را ارائه نموده و با آنها موافقت شده است، خارج از آن ضوابط هم نمی توانند کاری اجرا نمایند. نوع سازهای ایرانی هم کاملاً معین است، یعنی در بحث موسیقی سنتی سفره خانه ها سازهای غربی جایی ندارد. مسئله دیگر غذای سنتی ایرانی است، هر مسافر حداقل 4 ساعت از وقت خود را در سفره خانه ها می گذرانند در صورتی که در رستوران ها هر مشتری نهایتاً نیم ساعت برای غذا خودرن وقت می گذارد.

وی ادامه داد: مدتی گفتند قلیان در سفره خانه ها نباشد، این در حالی بود که سفره خانه ها درآمد خوبی از قلیان به دست می آوردند. الان بسیاری از سفره خانه ها آن را کنار گذاشته اند. اکنون می بینیم تعداد زیادی از سفره خانه ها به صورت غیر مجاز اضافه شده و کار سفره خانه هایی که با مجوز کار می نمایند را مختل نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 64

به "مشکل پخش موسیقی در سفره خانه ها همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل پخش موسیقی در سفره خانه ها همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید