مروری بر تغییرات امنیتی iOS 14

به گزارش میهن دی ال، در جریان رویداد WWDC 2020، اپل از نسخه جدید آی او اس رونمایی کرد و مثل همیشه بیشتر و حیاتی تر از قبل روی امنیت تاکید داشت. به این ترتیب که قابلیت هایی تازه مثل مخفی کردن محل دقیق لوکیشن، جلوگیری از دنبال شدن توسط اپلیکیشن ها و سایت ها، و واضح تر بودن استفاده از میکروفن یا دوربین در برنامه های مختلف در دستور کار قرار گرفته.

مروری بر تغییرات امنیتی iOS 14

همانطور که می دانید امنیت همیشه فاکتوری مهم برای اپل بوده و به همین خاطر در WWDC سال گذشته از Sign in With Apple رونمایی کرد. قابلیتی که به لطف آن کاربران می توانند از اطلاعاتشان به نحو بهتری حفاظت کرده، تعداد رمزهای عبور گوناگون را کاهش داده، و نرخ ارسال داده ها برای توسعه دهندگان را مدیریت کنند.

حالا با iOS 14 توسعه دهندگان می توانند به کاربران اجازه دهند حساب کاربری فعلی خود را به Sign in With Apple تغییر دهند، و در عین حال تمام پیشرفت و جزئیات اکانت خود را حفظ کرده و همچنین از قابلیت های اضافی حساب کاربری اپل نیز بهره ببرند.

علاوه بر این اپل می خواهد در زمینه امکان ردیابی داده ها و اطلاعات توسط اپلیکیشن ها و سایت ها نیز واضح تر از قبل عمل کند. به این معنا که مثلا اگر یک برنامه از میکروفن یا دوربین شما استفاده کند، علامتی نارنجی رنگ در گوشه تصویر نمایشگر پدیدار خواهد شد.

همچنین تمام اپلیکیشن ها در رابطه با امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دیگر برنامه ها و سایت هایی که متعلق به شرکت های دیگر هستند نیز هشدار خواهند داد و از شما می خواهند که در صورت تمایل مجوز این کار را بدهید. ضمن اینکه کاربر می تواند به یک برنامه خاص اجازه دنبال کردن دقیق محل حضورش را ندهد، و آن اپلیکیشن صرفا بتواند لوکیشن حدودی او را در اختیار داشته باشد.

در نهایت نیز iOS 14 برای تمام اپلیکیشن های حاضر در اپ استور برچسبی مخصوص حاوی اطلاعات کامل و سیاست های حفاظت داده ها در نظر خواهد گرفت تا کاربر هنگام دانلود و حتی موقع استفاده از آن بداند چه اطلاعاتی را در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد و چه چیزهایی دنبال خواهد شد. این موضوع با همراهی سیستم جلوگیری از دنبال کردن برنامه ها، به نوعی با تبلیغات بومی سازی شده نیز مبارزه خواهد کرد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 381

به "مروری بر تغییرات امنیتی iOS 14" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر تغییرات امنیتی iOS 14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید