متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش بس در یمن پافشاری می نمایند

به گزارش میهن دی ال، سخنگوی جنبش أنصارالله یمن در سخنانی توضیح داد: متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش بس در یمن پافشاری می نمایند.

متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش بس در یمن پافشاری می نمایند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش أنصارالله یمن سخنانی را در مورد نقض آتش بس در یمن عنوان کرد. وی گفت: متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش بس در یمن پافشاری می نمایند.

بر اساس این گزارش، وی اضافه نمود: حملات سعودی ها به یمن نشان از آن دارد که متجاوزان بر نقض آتش بس اصرار دارند. عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء و نیز ممانعت از ورود کشتی های حامل سوخت و مواد غذایی به الحدیده از مصادیق شاخص نقض آتش بس به وسیله سعودی ها هستند.

لازم به ذکر است، علیرغم اعلام آتش بس در یمن از شروع ماه مبارک رمضان، سعودی ها همچنان به نقض آن ادامه می دهند؛ اقدامی که پاسخ دردناک مقاومت یمن به حملات متجاوزان را به مسأله ای قریب الوقوع تبدیل نموده است. حدود یک ماه پیش بود که هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن از موافقت طرف های یمنی با طرح آتش بس دو ماهه در این کشور اطلاع داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در مورد مفاد توافقنامه آتش بس در یمن تأکید کرد: قرار است به کشتی های سوخت نیز اجازه ورود به بندر الحدیده داده گردد. وی بعلاوه از امکان برقراری پرواز های محدود از فرودگاه صنعا اطلاع داد و اظهار داشت که این آتش بس با توافق طرفین قابل تمدید است. با این حال، سعودی ها به هیچیک از تعهدات خود در توافقنامه آتش بس عمل نکردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1378

به "متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش بس در یمن پافشاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش بس در یمن پافشاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید