لغو مسافرتها به استرالیا هم زمان با عید پاک

به گزارش میهن دی ال، نیوزیلند روز شنبه گفت با مرگ دو تن دیگر بر اثر کرونا در این کشور؛ شمار تلفات به چهار نفر رسیده و همزمان در استرالیا نیز اعلام شد شمار تلفات کرونا به 56 نفر رسیده است.

لغو مسافرتها به استرالیا هم زمان با عید پاک

به گزارش پایگاه خبری روزنامه استریتس تایمز، در حالی که نیوزیلند نیمی از قرنطینه سراسری چهار هفته ای را طی کرده و با توجه به اینکه شمار دو کشته هر چند رقم پایینی است اما بیشترین میزان مرگ و میر روزانه در این کشور به شمار می رود.

کارولین مک النای مدیر بهداشت عمومی نیوزیلند اعلام کرد که هر دو فرد جان باخته افراد کهنسال با بیماری های زمینه ای بودند. شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور 5 میلیون نفری با 20 نفر افزایش به یک هزار و 35 نفر رسیده است.

تدابیر گسترده قرنطینه در نیوزیلند شامل تعطیلی تمام ادارات و خدمات غیرضروری می شود.

در همین حال؛ در کشور استرالیا نیز میزان ابتلای افراد به کرونا در هفته گذشته تا حد زیادی کاهش یافته است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت استرالیا در روز شنبه، 86 مورد جدید ابتلا ثبت شد و شمار کل مبتلایان به 6 هزار و 238 تن رسید و در این کشور نیز 56 تن تا کنون جان باخته اند.

پل کلی معاون اداره بهداشت استرالیا روز جمعه گفت که این کشور در آستانه از میان برداشتن این ویروس قرار گرفته است. وی افزود: هنوز معلوم نیست که این کار چند هفته یا چند ماه به طول خواهد انجامید.

گلادیس برجیکلیان نخست وزیر ایالت نیو ساوت ولز استرالیا نیز روز شنبه هشدار داد که با وجود کاهش شمار مبتلایان به کرونا در استرالیا ، این کشور هنوز در خطر است.

وی افزود: هنوز با بدترین حالت این بیماری روبرو نشده ایم.

استرالیا برای مقابله با شیوع کرونا و اجرای قرنطینه اقدام به اعزام بالگرد و استقرار ایستگاههای ایست بازرسی پلیس و اعلام جرایم سنگین برای نقض ممنوعیت مسافرت کرده است. این درحالی است که تعطیلات عید پاک از روز جمعه شروع شده و تا دوشنبه ادامه دارد.

در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا دان هاروین وزیر هنر این ایالت به علت نقض مقررات و نقل مکان به اقامتگاه تعطیلات خود ، از مقامش کناره گیری کرد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 259

به "لغو مسافرتها به استرالیا هم زمان با عید پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو مسافرتها به استرالیا هم زمان با عید پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید