قیمت و مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

به گزارش میهن دی ال، دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات نو گروه خودروسازی بهمن موتور است که در اردیبهشت سال 1401 در نمایشگاه خودرو تهران از آن رونمایی شد.

قیمت و مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

به گزارش تجارت نیوز، قیمت کارخانه دیگنیتی پرستیژ یک میلیارد و 611 میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار آزاد، دو میلیارد و 595 میلیون تومان قیمت دارد. به عبارتی اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد دیگنیتی پرستیژ حدود یک میلیارد تومان است.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

دانگ فنگ Fengon ix5 که بهمن آن را دیگنیتی نامیده، اولین کراس اوور کوپه مونتاژی کشور به شمار میرود که در مدت کوتاه از عرضه توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. با این حال نسخه اولیه یا همان پرایم علیرغم ظاهر اسپرت و جوان پسندانه ، از نظر فنی یک کراس اوور معمولی نشان داد و با موتور 1.5 لیتری توربو و جعبه دنده مالی CVT نظر مشتریان خود را جلب کند. اما در نسخه پرستیژ اوضاع کاملاً تغییر نموده است. در این مدل یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI جایگزین انجین 1.5 لیتری قبلی شده و گیربکس 6 سرعته AT ساخت پاورتک نیز قدرت را به چرخ های جلویی منتقل می نماید.

مهم ترین تغییر اجرا شده روی نسخه پرستیژ در بخش فنی اجرا شده است. یعنی جایی که پیشرانه نه چندان قدرتمند 1.5 لیتری توربو جای خودش را به انجین 2 لیتری توربو GDI داده است تا شاهد قدرت نمایی 228 اسب بخاری و گشتاور 355 نیوتن متری باشیم.

آن گونه که خودروبانک نوشت، گیربکس CVT هم با جعبه دنده 6 سرعته AT جایگزین شده تا ماشین بازها حس لذت رانندگی بالاتری را تجربه کنند. البته پرستیژ بدلیل موتور بزرگ تر و گیربکس متفاوت و بعضی جزئیات دیگر حدود 230 کیلوگرم سنگین تر شده اما این اختلاف وزن در برابر افزایش قدرت پیشرانه ناچیز به شمار میرود.

از دیگر مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ می توان به سیستم تعلیق مک فرسون جلو و مولتی لینک عقب، ترمزهای چهارچرخ دیسکی، فرمان برقی و ساختار انتقال قدرت تک دیفرانسیل (جلو) اشاره کرد. در ضمنً همانطور که اشاره شد باید در نظر داشت که موتورهای توربو GDI حساسیت بالایی به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1551

به "قیمت و مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت و مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید