قانون برخورد با سلاح های شبح در آمریکا ارائه شد

به گزارش میهن دی ال، وزارت دادگستری آمریکا اقدام به انتشار محتوای یک قانون پیشنهادی نموده که به موجب آن قرار است با مالکیت سلاح های سر هم شده توسط اشخاص موسوم به سلاح های شبح برخورد کند؛ این تدبیر ماه گذشته میلادی از سوی کاخ سفید در چارچوب یک برنامه کلی تر برای برخورد با تیراندازی های دسته جمعی و خشونتهای اجتماعلی وعده داده شده بود.

قانون برخورد با سلاح های شبح در آمریکا ارائه شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا در حالی محتوای این قانون پیشنهادی را منتشر نموده که در آن خرده فروشان ملزم به آنالیز سوابق اشخاص قبل از فروش کیتهای حاوی قطعات مخصوص ساخت سلاح در خانه به آنها می شوند. این قانون اواخر امسال میلادی اجرایی می گردد مگر آن که با چالشی دادگاهی جلوی آن گرفته گردد.

همچنین این قانون پیشنهادی ثبت شماره سریالهای قطعات مورد استفاده در کیتها ساخت آسان سلاح گرم را الزامی ساخته و به این ترتیب کار را برای مقامات مجری قانون به منظور رهگیری سلاحهای مورد استفاده در جرایم خشونت آمیز آسانتر می نماید.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی گفت، به موجب این قانون برای نخستین بار از سال 1968 است که تعریف سلاح گرم در قوانین آمریکا به روزرسانی می گردد

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت، این قانون پیشنهادی به دور نگه داشتن اسلحه از دست افراد اشتباه یاری نموده و کار را برای مقامات مجری قانون به منظور رهگیری سلاحهای مورد استفاده برای ارتکاب جرایم خشونت آمیز آسانتر می نماید.

فعالان حامی کنترل مالکیت سلاح مدتهاست که می گویند این به اصطلاح سلاح های شبح به اشخاص اجازه دستیابی به سلاح گرم بدون الزام به گذراندن فرآیند برسی سوابق را می دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هشتم آوریل از وزارت دادگستری کشورش خواست در عرض 30 روز یک قانون جدید در قبال به اصطلاح سلاح های شبح پیشنهاد کند.

بایدن در تاریخ 28 آوریل در اولین سخنرانی خود به کنگره درباره این موضوع گفت: این قطعات شماره سریال ندارند بنابراین زمانی که در صحنه یک جنایت حاضر باشند قابل رهگیری نیستند. خریداران کیتهای سلاحهای شبح ملزم به گذراندن فرآیند آنالیز سوابق نیستند. هر کسی از یک مجرم تا یک تروریست می تواند این کیتها را خریده و در مدت زمانی کمی معادل 30 دقیقه یک سلاح مرگبار سر هم کند. اما دیگر چنین وضعیتی در کار نخواهد بود.

قانون پیشنهادی وزارت دادگستری آمریکا در حالی روز آدینه وارد نشریه فدرال شد که در ادامه منجر به آغاز یک دوره آنالیز برای نظرات عمومی که می تواند دو ماه طول بکشد می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 946

به "قانون برخورد با سلاح های شبح در آمریکا ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون برخورد با سلاح های شبح در آمریکا ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید