طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد ، سریع و ساده

به گزارش میهن دی ال، خامه کیک در دنیای شیرینی پزی با توجه به کاربردش از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم ترین کاربردهای آن می توان به فراستینگ و فیلینگ کردن کیک های اسفنجی اشاره نمود. شاید گمان کنید با هر بار تهیه کیک اسفنجی باید از شیرینی فروشی محله تان ظرف خامه تهیه کنید اما با خواندن طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ در مطالب قبلی به آسانی می توانید آن را در منزل درست کنید. حال با توجه به اهمیت آن و علاقه شما طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد را برایتان می گوییم تا آن را بدون دردسر و خیلی سریع آماده کنید.

طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد ، سریع و ساده

موا لازم برای تهیه خامه کیک

  • خامه سرد یک و یک چهارم فنجان
  • پودر قند یک دوم پیمانه
  • وانیل سه چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد

در طرز تهیه خامه با کمترین مواد باید خامه فرم گرفته ای که از شیرینی فروشی تهیه نموده اید را به همراه پودرقند و وانیل داخل کاسه هم زن بریزید. مواد را با سرعت زیاد برای چند دقیقه با هم زن بزنید تا قله های سفتی از آن را داخل کاسه ببینید. حال خامه آماده شده را به راحتی برای تزئین روی کیک اسفنجی خامه ای یا لایه میانی کیک هویج می توانید بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک

  • شیر سرد یک و یک چهارم فنجان
  • ژلاتین ساده دو قاشق چای خوری
  • شکر دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه کیک با شیر و ژلاتین

1. شیر و ژلاتین را مخلوط کنید

اولین کاری که در طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد به این روش باید انجام بدهید این است که هم زن را در فریزر بگذارید تا دمای خامه را تا آخر خنک و ثابت نگه دارد و از شل شدن آن جلوگیری کند. پس ابتدا هم زن را به مدت 30 دقیقه در فریزر بگذارید.

تا سرد شدن هم زن، یک کاسه کوچک مناسب مایکروویو انتخاب نموده و مقداری از شیر و ژلاتین را داخل آن بریزید. پنج دقیقه زمان دهید که حالت اسفنجی به خود بگیرند. حال کاسه را برای 30 ثانیه در مایکروویو بگذارید تا مخلوط تان به شکل مایع دربیاید. کاسه را کنار گذاشته تا خنک گردد و به سراغ دیگر مراحل بروید. طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را هم برای تزئین کیک ها و شیرینی هایتان می توانید امتحان کنید.

2. شیر و شکر را مخلوط کنید

در ادامه طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد در ظرفی جداگانه به جای مانده شیر و شکر را با هم خوب مخلوط کنید. در ادامه مخلوط ژلاتین خنک شده را هم اضافه نموده و تا یک دست شدن مخلوط با هم زن آن را بزنید. حال کاسه را برای 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا کامل خنک گردد. در صورت داشتن شیر در یخچال تان طرز تهیه خامه کیک با شیر هم گزینه مناسب و راحتی است که می توانید آن را امتحان کنید.

3. خامه را بزنید

خامه خنک شده را از یخچال خارج کنید و آن را مجدد آن قدر بزنید تا غلیظ و حجم آن دو برابر گردد. شما در این مرحله باید شاهد قله های نرمی از خامه در ظرف تان باشید. فرفی ندارد از چه هم زنی استفاده می کنید فقط باید با سرعت میانه مخلوط را هم بزنید. حواستان باشد که مخلوط را برای طولانی مدت هم نزنید چراکه خامه حالت دانه ای و چسبناکی به خود می گیرد. خامه کیک تان آماده است، شما می توانید با نگه داری در یخچال برای دو روز تا یک هفته، آن را برای فراستینگ کردن کیک های اسفنجی به کار ببرید. یکی دیگر از دستورهای آسان تهیه خامه با نشاسته است که می توانید به راحتی به سبک قنادی ها در منزل آماده اش کنید.

خامه کیک را بی دردسر و فوری در منزل برای کیک ها و شیرینی ها بهره ببرید.

نکات تکمیلی تهیه خامه

خامه به راحتی و بدون دردسر در منزل آماده می گردد با این حال برای آن که خامه فرم گرفته خوبی برای فیلینگ داشته باشید احتیاج است به نکاتی که در ادامه یادآور خواهیم شد توجه کنید.

قله های خامه کیک

با پشت سر گذاشتن مراحل تهیه خامه، اگر هنگام بیرون آوردن هم زن، خامه به شکل قله به آن چسبیده باشد به آن قله نرم Stiff Peaks می گویند و در صورتی که خامه شکل تپه به خود گرفته و به هم زن چسبیده باشد به آن Soft Peaks یا قله سفت می گویند. از خامه به راحتی در تهیه و تزئین کاپ کیک برای تولد و جشن ها می توانید بهره ببرید.

موارد استفاده خامه

خامه فرم گرفته یا همان خامه کیک را به روش های مختلفی در دنیای شیرینی پزی می توان استفاده کرد. ناگفته نماند جدا از کیک و شیرینی، آن را برای خامه قهوه هم می توانید به کار ببرید. با این حال شما با مراجعه به کتاب کاله می توانید از روش استفاده آن در طرز تهیه نون خامه ای در توستر و طرز تهیه رولت خامه ای هم بهره ببرید.

راه های تثبیت بهتر خامه

هم زدن خامه با سرعت بالا و استفاده از پودر قند به تثبیت و فرم بهتر خامه یاری می نماید. از سویی اگر از شیر در دستور خود استفاده می کنید باید از سرد شدن شیر مطمئن شوید. خامه را قبل از استفاده در فیلینگ کردن کیک اسفنجی برای چند ساعتی در یخچال بگذارید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1591

به "طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد ، سریع و ساده" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد ، سریع و ساده" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد ، سریع و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید