صدور اولین مجوز گردشگری معدنی ایران به مجتمع سرب و روی انگوران زنجان

به گزارش میهن دی ال، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند 19 خردادماه 99 گفت: اولین مجوز گردشگری معدنی ایران و ژئوتوریست در استان زنجان به نام مجتمع سرب و روی انگوران صادر شد. معدن سرب و روی انگوران اولین مجموعه معدنی است که این مجوز را از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران کسب کرده است.

صدور اولین مجوز گردشگری معدنی ایران به مجتمع سرب و روی انگوران زنجان

او افزود: راه اندازی طرح بازدید عمومی از معدن انگوران، فرصتی استثنایی برای گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان عنوان کرد: این شهرستان با وجود آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری که در خود جای داده است، می تواند زمینه را برای جذب و ورود سرمایه گذار در قسمت های مختلف کشاورزی، معدنی، آبزی پروری، بوم گردی و ایجاد موزه فراهم آورد.

فرماندار ماهنشان به فرصت های گردشگری اشاره کرد

مجتبی نوری فرماندار ماهنشان در جلسه اعطای مجوز گردشگری معدن گفت: شهرستان ماهنشان یکی از قطب های معدنی استان است که از نظر میزان فراوری، اهمیت و ارزش و تأثیر در رشد و توسعه استان مقام اول و از نظر میزان ذخیره در رتبه سوم واقع شده است.

او افزود: با راه اندازی گردشگری معدنی، برنامه های خوبی برای اسکان و تغذیه گردشگران فراهم می شود تا گردشگران در کنار راستاهای دیگر، راستا زنجان را برای بازدید انتخاب کنند، به همین دلیل این موضوع مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

نوری گفت: یکی از مهم ترین توانمندی های این شهرستان فعالیت های معدنی است که غنی ترین معدن سرب و روی خاورمیانه و تنها معدن طلای فعال استان را در خود جای داده است.

او افزود: ماهنشان با معادن سرب و روی شناخته شده است و با جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد، به عنوان یکی از کریدورهای گردشگری شمال غرب کشور و استان شناخته می شود. از تمامی سرمایه گذاران و فعالان بخش معدن و صنایع معدنی دعوت می شود، با حضور فعال خود در سطح شهرستان و انجام اکتشافات معدنی و همچنین راه اندازی واحدهای فراوریی فراوری مواد معدنی در رشد و توسعه این منطقه مستعد و آینده دار سهیم باشند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 367

به "صدور اولین مجوز گردشگری معدنی ایران به مجتمع سرب و روی انگوران زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور اولین مجوز گردشگری معدنی ایران به مجتمع سرب و روی انگوران زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید