سومین پرواز هلی کوپتر مریخی فیلمبرداری شد

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران به نقل از ناسا، هلی کوپتر مریخ نبوغ به ثبت رکوردهای جدید ادامه می دهد. این وسیله روز گذشته برای سومین بار پرواز کرد. سرعت نبوغ و مسافتی که طی کرد نسبت به سفرهای قبلی آن بیشتر بود.

سومین پرواز هلی کوپتر مریخی فیلمبرداری شد

طبق اطلاعات موجود نبوغ مسافت 50 متر یا به عبارتی به اندازه یک زمین فوتبال را در ارتفاع 5 متری سطح مریخ پرواز کرد. همچنین بالاترین سرعت آن به 2 متر بر ثانیه رسید.

گروه محققان این پروژه در آزمایشگاه JPL ناسا مشغول آنالیز اطلاعات سومین پرواز هلی کوپتر مریخی هستند. دیو لاوری مجری پروژه هلی کوپتر مریخی نبوغ ناسا در واشنگتن می گوید: این پرواز طبق برنامه ریزی انجام شد و خارق العاده بود. با انجام این عملیات قابلیت های حیاتی را نشان دادیم که امکان بعد هوایی به مأموریت های آینده مریخ را ممکن می نماید.

دوربین Mastercan-Z که روی کاوشگر استقامت قرار گرفته است، ویدئویی از این پرواز ثبت نموده است. طی روزهای آینده بخش هایی از این پرواز به زمین ارسال خواهد شد.

محققان تیم پروژه نبوغ سعی دارند با افزودن دستورات جدید به هلی کوپتر برای ثبت عکس از سیاره (از جمله عکس رنگی که در پرواز دوم ثبت شد) مرز قابلیت های این ابزار را فراتر ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 926

به "سومین پرواز هلی کوپتر مریخی فیلمبرداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین پرواز هلی کوپتر مریخی فیلمبرداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید