سهم 95 درصدی صنایع کوچک و میانه در اردبیل

به گزارش میهن دی ال، بیش از 95 درصد صنایع استان اردبیل مربوط به صنایع کوچک و میانه است.

سهم 95 درصدی صنایع کوچک و میانه در اردبیل

به گزارش خبرنگاران اردبیل بهزاد مهدوی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ضمن تبریک فرا رسیدن این روز بر تلاشگران و کارآفرینان عرصه تولید گفت: با مشاهده آمار و اطلاعات مشاهده می شود که بیش از 95 درصد صنایع استان مربوط به صنایع کوچک و میانه است که به همین منظور، روز 21 مرداد فرصتی است که هم صنایع کوچک را بهتر بشناسیم و هم چالش ها و فرصت هایی که در بخش اقتصاد، گریبان این واحد های تولیدی است را شناسایی و در جهت رفع مسائل آنان گام برداریم.

او خاطرنشان کرد: نامگذاری 21 مرداد به نام روز ملی حمایت از صنایع کوچک، نشان از اهمیت توجه به جایگاه این نوع صنایع در افزایش تولید و اشتغال کشور دارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: صنایع کوچک و میانه در کشور ما، بر اساس شاغلین در این بخش شناسایی می شوند به نحوی که واحد های تولیدی زیر 10 نفر شاغل به نام صنایع خرد، بین 10 تا 50 نفر را صنایع کوچک، 50 تا 150 نفر به نام صنایع میانه و بالای 150 نفر را صنایع بزرگ تشکیل می دهند.

مهدوی یادآور شد: در بخش حمایتی صنایع کوچک، حمایت های مختلفی از این نوع صنایع از طریق این شرکت انجام می شود که هر یک از این حمایت ها در راستای افزایش تولید و اشتغال واحد های تولیدی می باشد.

سازمان صنعتی برای اولین بار مورخ 21 مرداد ماه سال 1343 تاسیس شد. این سازمان به منظور برنامه ریزی و اجرای طرح های مربوط به نواحی صنعتی تشکیل شد و متعاقبا در سال 1347 سازمان صنایع کوچک و حوزه های صنعتی ایران به منظور توسعه صنایع کوچک و تامین شرایط رفاهی و مدد رسانی به سرمایه گذاران وابسته به شروع به فعالیت نمود.

به همین مناسبت 21 مرداد روز جهانی حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1064

به "سهم 95 درصدی صنایع کوچک و میانه در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 95 درصدی صنایع کوچک و میانه در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید