رتبه برتر ایران در میان 15 کشور فراوری هوش مصنوعی، توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک

به گزارش میهن دی ال، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از اولویت های دولت است، گفت: ایران از نظر فراوری علم هوش مصنوعی در میان 15 کشور برتردنیا قرار گرفته است.

رتبه برتر ایران در میان 15 کشور فراوری هوش مصنوعی، توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک

سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه ایران در هوش مصنوعی شرایط قابل قبولی دارد، گفت: در مسئله دانشی و بهره مندی از نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی، شرایط مناسبی در جهان داریم و طبق گزارشات منابع معتبر، ایران از نظر فارغ التحصیلان دانشگاهی و فراوری علم هوش مصنوعی، در رتبه های بین 7 تا 15 در جهان قرار میگیرد. همچنین محققان و اساتید بسیاری در کشور وجود دارند که پژوهش های کاربردی را در این حوزه انجام می دهند. اما مهاجرت نخبگان این بخش به کشورهای دیگر، به دلیل امکانات و جذابیت های شغلی، چالشی جهانی است که ما نیز باید به آن توجه کنیم و با ایجاد امکانات و بسترهای کاری مناسب از مهاجرت نخبگان این بخش جلوگیری کنیم.

ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و منابع و زیرساخت های پردازشی در حوزه هوش مصنوعی

وی اضافه کرد: ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و ایجاد منابع و زیرساخت های پردازشی در زمینه هوش مصنوعی نیز از جمله مواردی است که مستلزم مشارکت کسب و کارهای خصوصی حوزه فاوا و سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها توسط آنها و حمایت حاکمیت است.

در حوزه هوش مصنوعی با خلاء قانونگذاری و رگولاتوری روبرو هستیم

هاشمی توضیح داد: یکی از خلاء هایی که در حوزه هوش مصنوعی با آن روبرو هستیم موضوع قانونگذاری و رگولاتوری است که باید به طور جدی به آن پرداخته گردد. از سوی دیگر رعایت حقوق معنوی محصولات نوآورانه، توجه به فرهنگ داده باز همراه با مدیریت ، حکمرانی داده، ناشناسی آن و حفظ حریم خصوصی و هویت افراد نیز یکی دیگر از چالش های هوش مصنوعی به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 429

به "رتبه برتر ایران در میان 15 کشور فراوری هوش مصنوعی، توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه برتر ایران در میان 15 کشور فراوری هوش مصنوعی، توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید