راه های جلوگیری از ایجاد ترافیک

به گزارش میهن دی ال، وب سایت ویدوآل: هر ساله در آمریکا 4 میلیارد ساعت تاخیر در سفر رخ می دهد که باعث آلودگی، اتلاف سوخت فسیلی و تحمیل هزینه بر ما می گردد. چیزی بالغ بر 87.2 میلیارد دلار. نیازی به گفتن نیست که ترافیک آشکارا آزاردهنده است، اما آیا راه حلی برای اندوه ترافیکی شما وجود دارد؟ ترافیک غالبا به علت ساخت وساز، تصادف، یا تنگ راه های درست شده بوسیله رمپ ها و یا تونل ها ایجاد می گردد. اما آیا تا به امروز حس نموده اید که ترافیک بدون هیچ علتی بوجود آمده است؟ شما دچار توهم شده اید.

راه های جلوگیری از ایجاد ترافیک

در سال 2008، از رانندگان باتجربه خواسته شد که در یک مسیر دایره ای در پی ماشین جلویی حرکت نمایند و در عین حال کوشش نمایند سرعت ثابتی داشته باشند. وقتی شرکت نمایندگان آغاز به رانندگی کردند، در سرعت آن ها نوساناتی پدید آمد. این نوسانات به تدریج افزایش پیدا کرد و باعث توقف کامل ماشین ها و شکسته شدن جریان آزاد حرکت ماشین ها، و در نتیجه ایجاد ترافیک بدون هیچ عامل اضافه شد.

پژوهش گران ترافیک را به ذراتی در مایع و جامد تشبیه می نمایند. ماشین های در حال حرکت شبیه به ذرات دارای حرکت آزاد در یک مایع هستند که ممکن است طی یک تغییر فاز به ذرات جامد فشرده تبدیل شوند. وقتی ذرات یا ماشین ها به یک تراکم بحرانی می رسند، راه بندان اتفاق می افتد. یکی از دلایل رخ دادن راه بندان ناتوانی ما در حفظ سرعت ثابت است. زمانی که وقفه ای در رفت وآمد پدید می آید، بیشتر رانندگان برای رسیدن از طریق نقلیه جلویی شتاب می نمایند. این امر منجر به وقفه های جداگانه می گردد که رانندگان عقبی را وادار به کم کردن سرعت می نماید. این نیز سبب افزایش ترافیک می گردد.

وقتی در ترافیک هستید، شما نیز بخشی از مشکل تلقی می شوید. مطالعات نشان می دهد که 80-90 درصد رانندگان فکر می نمایند که از میانگین رانندگان دیگر بهتر هستند، که غیرممکن است. به علاوه، به عنوان یک انسان توجه ما انتخاب گر است و بیشتر تمایل داریم که فراموش کنیم سایر رانندگان نیز انسان هستند. تا حدی شبیه به کامنت گذاشتن آن لاین، ما رانندگان دیگر را غیر انسان تلقی می کنیم، طوری که در برخورد چهره به چهره نمی توانیم. این امر منجر به ایجاد تکان های شدید در جاده، حرکت خیلی نزدیک ماشین ها با ماشین جلویی یا تغییر مکرر لاین می گردد، که مستقیما فراوری ازدحام و تراکم و ایجاد ترافیک می نماید.

به عنوان یک راننده خوب، شما می توانید یک تغییر به وجود آورید. به ماشین جلویی و عقبی توجه کنید تا بتوانید فضای حائل در اطراف خود درست کنید. در این صورت، اگر راننده جلویی توقف کند، فضای کافی برای کاهش سرعت خواهید داشت و از باعث وقفه در طول زنجیره ترافیک نخواهید شد. آهسته تر رانندگی کنید. مهار سرعت (کروز کنترل) ماشین خود را تنظیم کنید تا بتوانید در یک سرعت ثابت رانندگی نمایید. در بلژیک و هلند، تکنیکی به نام انسداد رانندگی وجود دارد که در زمان های پرترافیک، جایی استفاده می گردد که زنجیره ای از ماشین ها با سرعتی ثابت رانندگی می نمایند و به دیگران یاری می نمایند که حرکت نمایند. پلیس نیز، به مدت 15 سال از استراتژی رانندگی گروهی با سرعتی مناسب برای حفظ جریان حرکت ترافیک استفاده نموده است. البته با ورود ماشین های اتوماتیک فاقد راننده، شاهد اتومبیل هایی خواهیم بود که قادرند با سایر وسایل نقلیه ارتباط برقرار نمایند و انتظار می رود حجم ترافیک به طور چشم گیری کاهش پیدا کند.

علاوه بر این، پژوهش گران از الگوریتم های الهام گرفته از زیست شناسی استفاده می نمایند تا زمان سفر را کاهش دهند. در یک مطالعه، پژوهش گران مدلی را بر اساس رفتار سفر به کار گرفتند تا مسیر ترافیک را معین نمایند. تغییرات در زیرساخت ها نیز مفید هستند. اخیرا، لوس انجلس تبدیل به اولین شهری شده است که چراغ های هدایت را طوری با هم مطابق نموده اند که چراغ ها با توجه به جریان ترافیک تغییر رنگ می دهند که تا 14 درصد رمان سفر را کاهش داده است. راه چاره دیگر، استفاده از سفر عمومی در صورت امکان است. مطالعه ای در MIT بر روی ترافیک بوستون نشان می دهد که اگر یک درصد رانندگان مسافر سوار نمایند، سفر هر شخص تا 18 درصد کاهش خواهد یافت.

البته کمپانی هایی مانند تویوتا، که حامی این اپیزود است، در حال یافتن راه هایی برای تعدیل چالش های حرکتی اند تا با توسعه فناوری های آینده رانندگان و وسایل نقلیه را با زیرساخت های جاده بهم متصل سازند. تویوتا در حال عرضه محصول جدیدش کورولا IM هاچ بک با تکنولوژی های امنیتی Toyota Safety Sense است. مانند سیستم های پیش تصادف، نور بالای اتوماتیک، و هشدار انحراف از خط حرکت. همه این ها ماه سپتامبر جاری در سرتاسر کانادا عرضه خواهد شد. آن ها هم چنین قصد دارند تا سال 2015 وسایل نقلیه ای با آلودگی صفر فراوری نمایند، که ما نیز قویا از آن حمایت می کنیم.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1645

به "راه های جلوگیری از ایجاد ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های جلوگیری از ایجاد ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید