خبرنگاران زمین لرزه به تعدادی از واحدهای مسکونی گچساران خسارت زد

به گزارش میهن دی ال، گچساران - خبرنگاران - فرماندار گچساران گفت: زمین لرزه5.2 ریشتری ظهر امروز یکشنبه به تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی و شهری در این شهرستان خسارت وارد نموده است.

خبرنگاران زمین لرزه به تعدادی از واحدهای مسکونی گچساران خسارت زد

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، علی خوان پایه یکشنبه شب در نشست کمیته ستاد بحران گچساران گفت: گروه های ارزیاب در مناطق آسیب پذیرشهر دوگنبدان و به ویژه روستاهای دژسلیمان،لیشتر وخیرآباد در حال برآورد خسارت های احتمالی هستند.

وی بیان نمود: بیشترین خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی این شهرستان در مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان بوده اما بعضی واحدهای مسکونی سایر نقاط شهری هم دچار خسارت جدی شده است.

فرماندار گچساران ابراز داشت:پس از آنالیز های کارشناسی ، میزان خسارت ها به وزارتخانه های متولی در تهران ارسال تا نسبت به یاری های بلاعوض و تسهیلات بانکی برای نوسازی و تعمیر واحدهای مسکونی برنامه ریزی گردد.

فرماندار گچساران بیان کرد: این زلزله به بعضی از وسایل داخل واحدهای مسکونی مانند لوازم برقی نیز خسارت زده است.

خوان پایه گفت: 16 نفر از شهروندان گچسارانی که بر اثر این زلزله مصدوم شده بودند به اورژانس این شهرستان مراجعه کردند که به جز یک مورد شکستگی دست بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی تاکیدکرد: این زلزله خوشبختانه تلفات جانی درپی نداشته است.

فرماندار گچساران توضیح داد:زلزله5.2 ریشتری گچساران همچنین باعث ریزش کوه در بعضی از مناطق مانند جاده دیل شده است.

وی اضافه نمود: هم اکنون آرامش در مناطق مختلف گچساران برقرار است و روال عادی زندگی مردم ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به انجام بازدید از روستاهای گچساران پس از وقوع زلزله گفت: واحدهای مسکونی این روستاها بین 20 تا 40 درصد خسارت دیده اند.

عزیز فعلی با یادآوری وقوع زلزله 5.2 ریشتری شهرستان های بویراحمد ودنا در سال 1397 از بنیاد مسکن خواست با استفاده از تجربیات آن حادثه برای نوسازی وتعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی گچساران اقدام گردد.

وی بیان نمود: بعضی از واحدهای مسکونی روستاهای گچساران بسیار فرسوده است و احتیاج است تا در کمترین زمان ممکن نسبت به بازسازی آنان اقدام گردد.

فعلی بیان کرد:چهار هزار واحد مسکونی با 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت بانکی که بر اثر زلزله سال 1397 در شهرستان های بویراحمد و دنا خسارت دیده بودند نوسازی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ببشترین تلفات زمین لرزه های کشور در مناطق روستایی گزارش شده است ، اضافه نمود: 50درصد از واحدهای مسکونی روستاهای استان احتیاجمند بازسازی است.

وی از برنامه ریزی برای احداث سه هزار و 500 واحد مسکونی کهگیلویه و بویراحمد در امسال اطلاع داد.

مسعود ظفری شهردار دوگنبدان نیز در این نشست گفت: ایجاد یک کمپین برای اسکان اضطراری در هنگام بروزبحران هایی مانند سیل و زلزله از احتیاجهایی است که مسئولان باید به آن توجه نمایند.

زمین لرزه ای به قدرت 5.2 در مقیاس درونی زمین/ریشتر/ روز یکشنبه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام نموده که این زمین لرزه ساعت 13 و 41دقیقه و ثانیه 27 روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق 10کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

پس از این زلزله یک زمین لرزه دیگر به قدرت 2.9 در مقیاس درونی زمین شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام نموده که این زمین لرزه ساعت 13 و 51 دقیقه و 41 ثانیه روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق 10کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

این زمین لرزه بیشتر شهروندان دوگنبدان را به خیابان ها کشاند.

زلزله شهر دوگنبدان در شهرهای اطراف نیز احساس شد.

شهر 107 هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در 157 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 291

به "خبرنگاران زمین لرزه به تعدادی از واحدهای مسکونی گچساران خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین لرزه به تعدادی از واحدهای مسکونی گچساران خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید