خبرنگاران احداث کتابخانه تخصصی کودک در استان مرکزی 400 مترمربع زیربنا نیاز دارد

به گزارش میهن دی ال، اراک - خبرنگاران - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: ساخت نخستین کتابخانه تخصصی کودک این استان به 400 متر مربع زیربنا نیاز دارد که در صورت تامین زمین، ظرف مدت 6 ماه در اراک راه اندازی می شود.

خبرنگاران احداث کتابخانه تخصصی کودک در استان مرکزی 400 مترمربع زیربنا نیاز دارد

مهدی ثامنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای داشتن نسلی مطالعه گر و علاقه مند به مطالعه، ایجاد کتابخانه تخصصی ویژه بچه ها در استان مرکزی ضروری است.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان اختصاص زمین و ساخت و ساز وجود ندارد می توان از ساختمان های دولتی بلااستفاده دو طبقه هر طبقه 200 متر مربع برای کتابخانه تخصصی استان استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: در این مجموعه می توان فضایی برای دسترسی بچه ها به قفسه هایی با ارتفاع کم پیش بینی کرد و مکانی برای بازی نیز در نظر گرفت.

ثامنی افزود: المان های کتاب، اتاق کتاب، عروسک و فیلم های مربوط به کتاب، قصه های متناسب می تواند در این کتابخانه تخصصی روحیه بچه ها به مطالعه را افزایش دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: اگر بچه ها و نوجوان از سنین کم مطالعه گر شوند، در بزرگسالی به دنبال مطالعه خواهند رفت.

ثامنی افزود: ترویج کتابخوانی و ایجاد علاقه برای مطالعه زمانی اثرگذار است که بچه ها و نوجوانان از سنین پایین با فرهنگ مطالعه آشنا شوند که بدون شک ایجاد کتابخانه تخصصی کودک از الزمات آن است.

وی گفت: یک میلیون و 84 هزار و 936 جلد در قالب 904 هزار و 162 عنوان کتاب در کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 776

به "خبرنگاران احداث کتابخانه تخصصی کودک در استان مرکزی 400 مترمربع زیربنا نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احداث کتابخانه تخصصی کودک در استان مرکزی 400 مترمربع زیربنا نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید