خبرنگاران فراخوان طرح حسینیه در خانه در لاهیجان

به گزارش میهن دی ال، لاهیجان - خبرنگاران - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از انتشار فراخوان حسینیه در خانه برای تهیه فیلم و عکس از برگزاری سوگواری های خانگی ماه محرم و صفر در خانه های لاهیجان اطلاع داد.

خبرنگاران فراخوان طرح حسینیه در خانه در لاهیجان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نگار نادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت : برگزاری جلسات دینی، عزاداری، سوگواری و مناسبت های مذهبی که هدف غایی آن تقرب هرچه بیشتر به درگاه خداوند متعال است، ظرافت زیادی داشته و باید دقت گردد در نحوه برگزاری و ترویج آن همه حقوق الهی، مردم و حتی فرد از جمله در دوره همه گیری بیماری های واگیر مراعات گردد.

وی اضافه نمود: در برهه های مختلف جلسات عزاداری و سوگواری به ویژه در ایام محرم و صفر بدایع و نوآوری های زیادی اجرا شده که تطبیق آن با مبانی اسلامی و سیره معصومین (ع) به دور از هر شائبه ای بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: با توجه به همه گیری بیماری کرونا سال جاری محرمی متفاوت از سال های گذشته و شکلی جدید دارد، محرمی که آیین های آن به رسم هر ساله برگزار نشد و چنانچه مراسمی هم بود بر اساس پیمان نامه های بهداشتی وزارت بهداشت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده و هست.

نادری اذعان داشت: یکی از این موارد که امکان برگزاری آن برای حفظ سلامتی عمومی در دوره همه گیری کرونا امکان پذیرتر بوده سوگواری های خانوادگی و یا به تعبیری حسینیه خانگی است، مراسمی که علاوه بر مرثیه سرایی، محفلی برای خوانش آثاری در تبیین و تفسیر حماسه حسینی و واقعه عاشورا است.

وی ادامه داد: به همین منظور اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان با انتشار فراخوان حسینیه در خانه به بهترین ایده ها و مراسم خانگی که برگزار نموده است، هدیه ای نقدی اهدا می نماید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اضافه نمود: ارائه طرح ایده های نو و خلاقانه چگونگی برگزاری مراسم، ارسال فیلم و عکس مراسم؛ خوانش آثار مذهبی در مورد محرم، کتابخوانی و معرفی کتاب های عاشورای حسینی موارد مورد نظر این فراخوان است.

نادری خاطر نشان کرد: مهلت ارسال عکس و فیلم تا خاتمه ماه صفر و 26 مهرماه به وسیله شماره 09032047585 در شبکه های اجتماعی است و علاقه مندان فرصت کافی برای ارائه فیلم و عکس های خود را دارند.

شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 452

به "خبرنگاران فراخوان طرح حسینیه در خانه در لاهیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراخوان طرح حسینیه در خانه در لاهیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید