جشنواره ملی آش ایرانی به برند استان زنجان تبدیل شده است

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد شامگاه آدینه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو- جاده ابریشم اضافه نمود: جشنواره ها زمینه توسعه و رونق صنعت گردشگری را فراهم می نمایند بنابراین وظیفه ما حمایت از چنین جشنواره هایی است.

جشنواره ملی آش ایرانی به برند استان زنجان تبدیل شده است

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی زنجان را جشنواره ای باشکوه برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم چنین جشنواره هایی در اقصی نقاط کشور برگزار گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: جشنواره ها زمینه تعاملات اجتماعی را افزایش داده و موجب سودآوری و اشتغالزایی بیشتر می گردد.

رحمانی موحد توضیح داد: از هم اکنون باید برای هرچه بهتر برگزار شدن یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و دومین جشنواره بین المللی اکو-جاده ابریشم برنامه ریزی گردد.

وی وعده حمایت بیشتر از برگزاری جشنواره ها را داد.

آش ترش زنجان باید ثبت گردد

همچنین داور و مدرس بین المللی غذا با بیان اینکه مشابه آش ترش زنجان در سایر استان ها وجود ندارد گفت: این آش باید هر چه سریعتر به نام زنجان به ثبت برسد.

فاطمه شیرازیان در حاشیه آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان اعلام کرد: باید به صورت علمی اصالت آش ترش زنجان آنالیز و نسبت به ثبت آن اقدام گردد.

وی ادامه داد: با وجود برگزاری 10 دوره جشنواره ملی آش ایرانی ثبت نشدن آش ترش زنجان عجیب است.

این مدرس آشپزی با اشاره به طعم متفاوت آش ترش زنجان اظهار کرد: این آش با وجود آجیل ها و میوه های متنوع از نظر خواص غذایی و مزه بی نظیر است.

شیرازیان یادآور شد: آشی همچون آش رشته در همه استان ها وجود دارد با اندک تفاوت، اما آش ترش زنجان را تا به امروز در هیچ استانی نچشیده بودم.

وی در مورد داوری های آش در زنجان اضافه نمود: آش ها در دو مرحله و غذاهای اکو در یک مرحله داوری شدند. کیفیت آش ها در دومین روز داوری از نظر مزه و تزیین نسبت به روز اول بسیار ارتقا یافت.

به گفته شیرازیان آش های استان های جنوبی کشور به دلیل برخورداری از ادویه های متنوع و استفاده از جاشنی ها پیروز بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 102

به "جشنواره ملی آش ایرانی به برند استان زنجان تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی آش ایرانی به برند استان زنجان تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید