تقویت سیستم ایمنی با جو!

به گزارش میهن دی ال، جو نوعی از غلات است که می توانید از آن در تهیه نان، نوشیدنی، سوپ و غذاهای مختلف بهره ببرید.

تقویت سیستم ایمنی با جو!

جو فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی به بدن می دهد. بعلاوه فواید متعددی برای سلامتی دارد. اگر در رژیم غذایی خود غلات غنی شده زیادی مصرف کنید، ممکن است خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی، برخی از انواع سرطان ها و بیماری های مزمن دیگر در شما کاهش پیدا کند. در این مطلب از خبرنگاران تصمیم داریم درباره خواص جو برای سلامتی بدن و پوست صحبت کنیم. تا خاتمه مطلب در کنار ما باشید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید

جو بتاگلوکان دارد که نوعی فیبر بوده و غنی از آنتی اکسیدان است. بعلاوه اندازه زیادی ویتامین سی دارد که یک ماده مغذی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. مصرف منظم جو بعلاوه به فرآیند بهبود زخم سرعت می بخشد و به بدن برای مقاومت در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی یاری می نماید. جو زمانی که همراه با داروهای آنتی بیوتیک مصرف گردد، عملکرد و اثربخشی آن ها را بالا می برد.

به کاهش وزن یاری می نماید

اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، از گنجاندن جو در رژیم غذایی خود غفلت نکنید. این نوع غلات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی لازم است . بعلاوه اندازه زیادی فیبر و پروتئین دارد و چربی و قند آن کم است. این خواص جو آن را به یک گزینه ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می نمایند. مهم ترین خاصیت جو، وجود فیبر محلول در آن است که وارد روده می گردد و از جذب چربی ها و کلسترول در خون جلوگیری می نماید

فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد

مصرف منظم جو می تواند به تثبیت فشار خون و پایین آوردن سطح بالای کلسترول خون یاری کند. جو سرشار از فیبر محلول بوده که برای کاهش سطح کلسترول بد (LDL) مفید است. یک مطالعه در سال 2006 به این نتیجه رسید افزایش مصرف غلات غنی شده که اندازه زیادی فیبر محلول یا فیبر نامحلول دارند، به کاهش فشار خون و حفظ وزن در محدوده سالم یاری می نماید.

احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

جو سرشار از فیبر است و می تواند به وسیله بهبود سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن، از شما در برابر انواع مختلف سرطان ها محافظت کند. این غلات سرشار از ویتامین های ب و کلروفیل است که بدن را سم زدایی می نمایند و سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد در بدن را از بین می برند. یک تحقیق دانشگاهی به این نتیجه رسید که خوردن غلات غنی شده مثل جو می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده و سرطان رکتال را کاهش دهد.

به حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها یاری می نماید

جو حاوی چندین ویتامین و ماده معدنی لازم است که از جمله آن ها می توانیم فسفر، منگنز، کلسیم و مس را نام ببریم. تمام این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها ضروری هستند . آب جو به طرز استثنائی کلسیم زیادی دارد؛ به طوری که مقدار کلسیم آن 11 برابر بیشتر از شیر است. این موضوع به حفظ سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها یاری می نماید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند میوه ای شگفت انگیز برای تامین کم آبی بدن

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1412

به "تقویت سیستم ایمنی با جو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سیستم ایمنی با جو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید