تفاوت سرم، مرطوب کننده و روغن صورت؛ کدام یک برای پوست من مناسب تر است؟

به گزارش میهن دی ال، بیشتر محصولاتی که مخصوص صورت فراوری می شوند کار مشابهی انجام می دهند، یعنی پوست شما را تغذیه می نمایند و در عین حال آن را نرم و لطیف نگه می دارند. اکنون ممکن است این سؤال برایتان مطرح گردد که چگونه می توانید یکی از این محصولات را انتخاب کنید. تصمیم شما به ویژگی های این محصولات و اندازه تناسب آن ها با نوع پوست تان بستگی دارد. در این مقاله، تفاوت سرم، مرطوب نماینده و روغن صورت را شرح می دهیم تا به شما در انتخاب برترین گزینه یاری کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت سرم، مرطوب کننده و روغن صورت؛ کدام یک برای پوست من مناسب تر است؟

چرا مرطوب کردن صورت ضروری است؟

چهره شما هویت منحصر به فرد شما است که به طور طبیعی توجه دیگران را به خود جلب می نماید و روی آن ها تأثیر می گذارد. به همین علت، محافظت از سلامت پوست بسیار مهم است. آیا می دانستید که پوست صورت شما بیش از سایر قسمت های بدنتان در معرض آسیب است؟

مهم نیست که در طول روز از چند محصول آرایشی استفاده می کنید، در هر شرایطی مرطوب کردن صورت مهم ترین گام برای حفظ سلامت پوست است. افرادی که هر روز از محصولات مرطوب نماینده استفاده می نمایند با افزایش سن کمتر از دیگران دچار مسائل پوستی می شوند.

مرطوب کردن صورت نه تنها پوست شما را جوان نگه می دارد، بلکه از طرق مختلف نقش اساسی در محافظت از آن دارد. در ادامه مطلب نگاه دقیق تری به این موضوع خواهیم داشت و شرح می دهیم که چگونه مرطوب کردن صورت به پوست شما یاری می نماید.

1. از سد رطوبتی پوست محافظت می نماید

سد رطوبتی پوست یک سد طبیعی است که از پوست شما در برابر تهدیدات خارجی مانند گرد و غبار، آلودگی ها و باکتری ها محافظت می نماید. این سد به مرور زمان به علت کم آبی بدن، مواجهه با نور شدید خورشید، پیروی از رژیم غذایی نامناسب و افزایش سن ضعیف می گردد. به همین علت، باید محصولات مرطوب نماینده صورت (مثل سرم، روغن و کرم یا لوسیون مرطوب نماینده) را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

2. با علائم پیری مبارزه می نماید

با آغاز پیری به تدریج خطوط ریز، چین و چروک، خشکی و سایر مسائل روی پوست ظاهر می شوند. شما نمی توانید روند پیری را متوقف کنید، اما با مرطوب کردن پوست می توانید سرعت پیشرفت آن را کاهش دهید. کمبود رطوبت پوست شما را خشک می نماید که این موضوع باعث ایجاد چین و چروک روی آن می گردد.

3. آکنه و لکه ها را کاهش می دهد

سرم، مرطوب نماینده و روغن صورت به کاهش آکنه و لکه های روی پوست یاری می نمایند. این محصولات آب را جذب می نمایند و از این طریق پوست شما را هیدراته و شفاف نگه می دارند.

چه چیزی روی رطوبت پوست صورت شما تأثیر می گذارد؟

پوست شما میزان مشخصی سبوم فراوری می نماید که می تواند صورت تان را به خوبی مرطوب نگه دارد و از آن در برابر مسائلی مانند خشکی محافظت کند. فراوری ناکافی سبوم باعث می گردد خشکی شدید پوست را تجربه کنید که به خارش و پوسته پوسته شدن پوست منجر می گردد. علاوه بر این، پوست دهیدراته (کم آب) به شما ظاهر کدر و خشن می دهد. پوست صورت ممکن است به دلایل زیر رطوبت خود را از دست بدهد:

  • هوای بسیار سرد یا بسیار گرم
  • آسیب ناشی از مواجهه با نور خورشید
  • آلودگی
  • استفاده بیش از حد از صابون یا شست وشوی زیاد صورت
  • استفاده از مواد شیمیایی خشن در محصولات آرایشی
  • pH پایین پوست
  • استفاده از سیگار و نوشیدنی های الکلی
  • پاک نکردن آرایش قبل از خوابیدن
  • ننوشیدن آب کافی
  • کمبود خواب
  • عادات غذایی ناسالم

تفاوت سرم، مرطوب نماینده و روغن صورت چیست؟

جدول زیر تفاوت سرم، مرطوب نماینده و روغن صورت را به اختصار نشان می دهد:

سرم صورتروغن صورتمرطوب نماینده صورت
سرم ها عمدتا مبتنی بر آب هستند و ترکیبات بسیار قوی برای برطرف طیف وسیعی از مسائل پوستی دارند.روغن های صورت غنی از امولینت (نرم نماینده) هستند تا به تغذیه عمیق پوست یاری نمایند.معمولا مرطوب نماینده ها به شکل کرم یا لوسیون به بازار عرضه می شوند. این محصولات با آب، روغن و سایر مواد ضروری ساخته می شوند.
سرم ها برای برطرف مسائلی مانند چین و چروک، کدر بودن پوست، لکه های تیره، آسیب های ناشی از نور خورشید، آکنه و… طراحی شده اند.روغن های صورت پوست شما را تغذیه می نمایند و درخشش طبیعی آن را برمی گردانند. درنتیجه، به هیدراتاسیون (آبرسانی) طولانی مدت آن یاری می نمایند.مرطوب نماینده ها معمولا اپیدرم (بالاترین لایه پوست) را آبرسانی می نمایند.
سرم ها حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های متعددی هستند که به شما پوستی درخشان می بخشند.روغن های صورت گیاهی هستند و از مغزیجات، دانه ها، میوه ها و… به دست می آیند. این روغن ها از جهات مختلف به پوست شما یاری می نمایند.مرطوب نماینده های صورت دارای ترکیبات بازسازی نماینده پوست هستند، مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، گلیسیرین، پترولاتوم، اسید سالیسیلیک و…
سرم های صورت نقش یک منبع کارآمد و غنی از مواد تغذیه نماینده پوست را ایفا می نمایند.روغن های صورت میزان زیادی اسید چرب ضروری و ویتامین در اختیار پوست شما قرار می دهند.مرطوب نماینده ها حاوی ترکیب متعادلی از روغن و مواد مغذی محلول در آب هستند.
سرم های صورت رقیق تر و سبک تر از روغن ها و مرطوب نماینده ها هستند. افرادی که پوست چرب دارند می توانند از سرم های صورت استفاده نمایند.بهتر است از روغن های صورت در مقادیر کم بهره ببرید، چون زیاده روی در مصرف آن ها می تواند منافذ پوست تان را مسدود کند. استفاده از روغن به افرادی که پوست چرب دارند توصیه نمی گردد.مرطوب نماینده های صورت برای پوست های خشک، چرب و مختلط مناسب هستند. برای کسب برترین نتیجه می توانید از این محصولات به صورت روزانه بهره ببرید.

چگونه از سرم، مرطوب نماینده و روغن صورت به ترتیب درست استفاده کنیم؟

اکنون که با تفاوت سرم، مرطوب نماینده و روغن صورت آشنا شدید، باید شیوه درست استفاده از آن ها را بیاموزید. قانون کلی این است که ابتدا از سبک ترین محصول بهره ببرید و در سرانجام به سراغ سنگین ترین گزینه بروید. از آنجا که سرم ها سبک تر هستند، همواره در اولویت قرار دارند. مواد فعال سرم ها به طور مؤثر به داخل پوست نفوذ می نمایند. سرمی را انتخاب کنید که برای درمان مسائل پوستی تان مناسب باشد. سپس به طور منظم از آن بهره ببرید.

در مرحله بعد به سراغ کرم ها یا لوسیون های مرطوب نماینده بروید که برای استفاده روزانه طراحی شده اند. این محصولات به حفظ آب در سلول های پوست شما یاری می نمایند. آخرین محصولی که باید روی پوست صورت تان بزنید، روغن است. به افرادی که پوست خشک و دهیدراته دارند، توصیه می گردد هر روز از میزان کمی روغن صورت استفاده نمایند.

کلام پایانی

در این مقاله تفاوت سرم، مرطوب نماینده و روغن صورت و بعلاوه ترتیب صحیح استفاده از آن ها را شرح دادیم. در حالت ایدئال، انتخاب محصولات مراقبت از پوست به مسائل شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید چین و چروک ها و لکه های تیره را درمان کنید، سرم برترین گزینه است. اما مرطوب نماینده ها یا روغن ها می توانند برای برطرف خشکی پوست نتایج امیدوارنماینده تری ارائه دهند. توصیه می کنیم برای اینکه از درست بودن انتخاب خود مطمئن شوید با متخصص پوست مشورت کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: skinkraft

سؤالات متداول

آیا می توان به طور همزمان از سرم و مرطوب نماینده استفاده کرد؟

بله. پوست شما برای اینکه نرم، لطیف و جوان باقی بماند، به سرم و مرطوب نماینده احتیاج دارد. تنها نکته مهم این است که این محصولات را با توجه به نوع پوست خود و مسائل آن انتخاب نموده و از آن ها به روش صحیح بهره ببرید. برای اینکه بیشترین سود را از محصولات مراقبت از پوست ببرید، ابتدا از سرم بهره ببرید و بعد از چند دقیقه که محصول جذب پوست شد مرطوب نماینده بزنید.

چند بار در روز از سرم صورت استفاده کنم؟

می توانید دو بار در روز (صبح و عصر) از سرم بهره ببرید. اما به خاطر داشته باشید که برخی از سرم ها برای استفاده در روز مناسب نیستند. بنابراین، ضروری است شرحات روی بروشور یا بسته بندی محصول را به دقت بخوانید.

چه کسانی نباید از سرم استفاده نمایند؟

اگر پوست حساسی دارید یا به بیماری های پوستی مزمن مثل اگزما یا روزاسه مبتلا هستید، در خصوص استفاده از سرم با متخصص پوست مشورت کنید. در صورتی که پوست تان مستعد آکنه است، از سرم هایی که بر پایه روغن هستند استفاده نکنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1536

به "تفاوت سرم، مرطوب کننده و روغن صورت؛ کدام یک برای پوست من مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت سرم، مرطوب کننده و روغن صورت؛ کدام یک برای پوست من مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید