تبلیغات حلقه اصلی توسعه گردشگری است

به گزارش میهن دی ال، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، تبلیغات حلقه اصلی توسعه گردشگری است.

تبلیغات حلقه اصلی توسعه گردشگری است

صنعت جهانگردی یک حوزه متفاوت با سایر صنعت ها است، این حوزه شدیدا به دیده شدن و معرفی احتیاج دارد و تبلیغات در جهانگردی حرف اول را می زند. معمولا انسانها تا تعریف جایی را نشنوند به فکر سفر کردن به آنجا نمی افتند، به همین دلیل و براساس علم تبلیغات و بازاریابی احتیاج است که تمرکز ویژه ای بر روی برندینگ و تبلیغات جاذبه های جهانگردی یک منطقه گذاشته گردد تا جذب جهانگرد اتفاق بیفتد.

یک

تبلیغات در جهانگردی شامل چند اثر است، این نوع تبلیغات می تواند به معرفی یک جاذبه و مطلع سازی مخاطبان درمورد آن بپردازد، می تواند مخاطبان را متقاعد کند که وقت، هزینه و انرژی خود را برای استفاده از مقصد مورد تبلیغ اختصاص دهند و بعلاوه تبلیغات در حوزه جهانگردی می تواند به عنوان یادآوری یک جاذبه کارکرد داشته باشد که کارکرد بسیار مهمی است. در هرسه نوع کارکرد تبلیغات در صنعت جهانگردی، یعنی معرفی، متقاعد کردن و یادآوری هدف افزایش حضور و استفاده مخاطبان از جاذبه های مد نظر است و این امر را ثابت می نماید که در همه وجوه صنعت جهانگردی احتیاجمند تبلیغات و بازاریابی است.

دو

امروزه نوع رسانه و چگونگی استفاده از آن در تبلیغات حرف اصلی را می زند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش پلتفرم ها در حوزه رسانه و دگرگونی رسانه های مورد استفاده مردم، اکنون احتیاج است که تبلیغات را در پلتفرم های مختلف و به صورت همزمان به پیش ببریم. براساس مقاله تبلیغات حلقه اصلی توسعه جهانگردی است باید بدانید که در دنیای امروز تبلیغ صرف در تلویزیون یا بیلبوردهای شهری کارگشا نخواهد بود و احتیاج است که در همه قالب ها همزمان تبلیغات و معرفی جاذبه های جهانگردی را به پیش ببریم.

ظهور و بروز شبکه های اجتماعی، تبلیغات بخصوص در حوزه جهانگردی را به یک امر سهل و ممتنع تبدیل نموده است. از طرفی معرفی جاذبه ها کار آسانتری شده است و به راحتی میتوان به صورت تصویری، روشی که امروزه تاثیر گذارتر است، مخاطبان را با جاذبه ها آشنا کرد و آنها را به حضور در مکانهای مورد نظر تشویق کرد. از طرف دیگر این امر احتیاجمند تخصص است تا تبلیغات اثر سو نداشته باشد و به نحوی انجام گردد که تاثیر حداکثری را در میان انبوه محتواهای مجذوب کننده موجود در شبکه های اجتماعی داشته باشد.

سه

تصمیم به تبلیغ و داشتن این تفکر که معرفی از احتیاجهای اساسی رونق یک مقصد جهانگردی بشمار می رود، از اساسی ترین مراحل در راستا صنعت جهانگردی است. پس از آن باید در پی راهها و متخصصان حوزه تبلیغات رفت. روشهای گوناگونی برای ورود به حوزه رسانه و تبلیغات وجود دارد اما استفاده همه جانبه و هوشمندانه برترین کارکرد را می تواند برای حوزه مدنظر ما داشته باشد. نمونه های بسیاری در کشور خودمان وجود دارد که نشان می دهد تا چه مقدار میتوان روی موضوع تبلیغات حساب کرد. استفاده از فم تریپ یا سفر تبلیغاتی چهره های مشهور یکی از روشهای تاثیرگذاری است که در موارد مختلف در سالهای اخیر استفاده شده و بسیار تاثیرگذار هم بوده است.

رونق جهانگردی در جنوب کشور بخصوص در جزیره هایی مثل هنگام، قشم و بندر چابهار در سالهای اخیر مدیون همین تبلیغات رسانه ای گسترده است. حتی در نمونه هایی دیگر و جالب توجه میتوان به توسعه جهانگردی شهری قزوین اشاره نمود که در سایه توجه به استفاده از بلاگرها و چهره های معروف برای معرفی این قابلیت بدست آمده است. بعلاوه استان اردبیل که امروزه و در طی چند سال اخیر به عنوان استان پل های معلق در کشور شناخته می گردد، بعد از تاسیس پل معلق مشگین شهر و پل معلق شیشه ای هیر و با توجه به اعتقاد سرمایه گذاران این پل ها به تبلیغات و رسانه توانسته جاذبه های تازه و انسان ساز خود را معرفی کند.

چهار

تبلیغات یک امر مستمر است. در حوزه تبلیغات کار با معرفی یک باره به انتها نمی رسد و احتیاج است که این فرایند همواره جاری باشد. در حوزه جهانگردی این احتیاج به استمرار و جاری بودن بیشتر از همواره احساس می گردد، چرا که جهانگردی خود نیز یک امر مستمر است و با گذر زمان احتیاج به تغییر و بهبود دارد. اگر در خصوص یک جاذبه جهانگردی و یا یک مقصد جهانگردی در پی رونق حضور جهانگرد هستیم، باید تبلیغات و معرفی مستمر را در دستور کار قرار دهیم.

نویسنده: توحید سیف | روزنامه نگار و فعال رسانه

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1370

به "تبلیغات حلقه اصلی توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات حلقه اصلی توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید