تاکید ایران و ترکیه بر توسعه همکاری های مالی

به گزارش میهن دی ال، تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه را خوب توصیف و بر توسعه بیش از پیش روابط در زمینه همکاری های مالی و تجاری تاکید نمود.

تاکید ایران و ترکیه بر توسعه همکاری های مالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی در تماس تلفنی با لطفی الوان، وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه، ضمن تبریک این انتصاب به وی، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت ایشان، همکاری های تهران و آنکار تداوم داشته و دو کشور همکاری های خود را در زمینه های مختلف توسعه و گسترش دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت روابط مالی و همکاری های تجاری و تبادل کالا بین دو کشور، گفت: با استفاده از شرایط جدید بین المللی و برطرف موانع برای همکاری های مالی و تجاری بین کشورها، روابط دو کشور می تواند بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد و با توجه به اینکه بخش خصوصی ایران و ترکیه نقش موثری در گسترش روابط تجاری و مالی داشته اند، ضروری است از سرمایه گذاری های بخش خصوصی دو کشور هر چه بیشتر حمایت گردد.

واعظی همچنین با اشاره به اهمیت نقش و صندلی کمیسیون های مشترک مالی دو کشور در بهبود روابط مالی، گفت: با کوشش کمیسیون مشترک مالی، روابط ایران و ترکیه می تواند و باید به الگویی از روابط دو کشور همسایه و دوست در منطقه تبدیل گردد.

وزیر جدید دارایی و خزانه داری ترکیه نیز در این تماس تلفنی، ایران را کشور دوست و برادر ترکیه دانست و روابط دو کشور را بسیار خوب و رو به توسعه دانست.

لطفی الوان با بیان اینکه در مسئولیت جدید همه کوشش خود را برای توسعه و تعمیق روابط مالی و تجاری ترکیه و ایران انجام خواهد داد، با تغییر شرایط بین المللی، زمینه توسعه و تعمیق همکاری های تجاری و مالی فراهم شده است.

وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط کشورها از نظر شیوع ویروس کرونا، روابط تجاری و کالایی دو کشور در طریق مرزهای زمینی و هوایی به سرعت به شرایط قبل بازگردد و دو کشور بتوانند از همه ظرفیت های موجود همکاری استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 661

به "تاکید ایران و ترکیه بر توسعه همکاری های مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ایران و ترکیه بر توسعه همکاری های مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید