بورس روز دوم 1400 را قرمز به خاتمه رساند ، نماد شستا بازار را منفی کرد؟

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران، بازار سهام در جریان معاملات امروز (هشتم فروردین) با یک حرکت نوسانی همراه بود. در ابتدای معاملات شاخص کل و شاخص هم وزن با یک عملکرد مثبت همراه بودند اما با گذشتن از شروع معاملات رفته رفته حجم تقاضا کاهش یافت و با افزایش صف های فروش شاخص بازار منفی شد.

بورس روز دوم 1400 را قرمز به خاتمه رساند ، نماد شستا بازار را منفی کرد؟

در سرانجام معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با وجود اینکه در شروع معاملات با رشد یک هزار و 500 واحدی همراه بود اما در سرانجام معاملات با افت دو هزار و 700 واحدی روبه رو شد و به کانال یک میلیون و 306 هزار رسید. همچنین شاخص کل هم وزن همچون روز گذشته با یک عملکرد مثبت روز دوم معاملاتی سال جدید را به سرانجام رساند.

ارزش معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهش داشت و همین مساله نشان دهنده وجود بعضی از رفتارهای هیجانی در بازار است. کارشناسان معتقدند فرایند معاملات بازار امروز با توجه به بسته بودن نماد شستا در ابتدای معاملات و سپس باز شدن این نماد تحت تاثیر قرار گرفته و فرایند نوسانی بازار تا حدودی به عملکرد این نماد وابسته است. همچنین تعیین است که شستا در فرایند بازار امروز با وجود منفی شدن شاخص در سرانجام معاملات، بیش تر از هر نمادی تاثیر مثبت در بازار داشت.

نمادهای خودرویی که در ابتدای معاملات با افزایش حجم تقاضا همراه بودند با گدشت زمان جای خود را به صف های فروش نمادهای شاخص ساز فولاد، فملی و فارس دادند و فرایند بازار را با یک فرایند نوسانی همراه کردند و در نهایت موجب افت دو هزار واحدی شاخص کل شدند. همچنین تعداد نمادهای منفی در بازار امروز به بالای 250 نماد رسید که با توجه به تعداد نمادهای مثبت و منفی در ابتدای معاملات که نمادهای منفی به 180 نماد نمی رسید، تعداد قابل توجهی است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 855

به "بورس روز دوم 1400 را قرمز به خاتمه رساند ، نماد شستا بازار را منفی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس روز دوم 1400 را قرمز به خاتمه رساند ، نماد شستا بازار را منفی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید