اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم سال جاری

به گزارش میهن دی ال، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای خرید تضمینی گندم امسال 40 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی پیش بینی شده که 22 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت و 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی تامین می گردد.

اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم سال جاری

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، حسن حنان معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، در نشست پایش بازار کالا های اساسی از پرداخت هزینه 13 هزار تُن گندم در طرح خرید تضمینی گندم، به ارزش 540 میلیارد ریال به گندمکاران 5 استان اطلاع داد.

وی گفت: خرید تضمینی گندم از دهه دوم فروردین ماه در کشور شروع و تا به امروز 20 هزار تُن گندم در استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان خریداری شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، اضافه کرد: سال گذشته در همین مقطع 5 هزار تُن گندم خریداری شده بود و در امسال 20 هزار تُن خریداری شده که البته دلیل این افزایش، شروع زودتر خرید تضمینی در کشور به دلیل کاهش بارندگی ها بوده است.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی ها نسبت به سال گذشته 50 درصد و نسبت به میان مدت 40 درصد کاهش داشته است، گفت: برای خرید تضمینی گندم در امسال 40 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی پیش بینی شده است که 22 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت، تأمین و طی ماه های اردیبهشت، تا سرانجام مرداد به حساب گندم کاران واریز خواهد شد. همچنین 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید تضمینی نیز پس از تأمین به کشاورزان گندمکار پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 906

به "اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید