اجرای 61 طرح گردشگری در کردستان تصویب شد

به گزارش میهن دی ال، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اجرای 61 طرح گردشگری با اشتغال زایی بیش از هزار نفر، در 9 ماهه سال جاری در استان تصویب و موافقت اصولی آن صادر شد.

اجرای 61 طرح گردشگری در کردستان تصویب شد

به گزارش خبرنگاران، آرمان وطن دوست روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این طرح ها شامل احداث هتل، مجتمع توریستی، اقامتگاه سنتی، سفره خانه سنتی و اقامتگاه بوم گردی در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای بهره برداری از این طرح های توریستی 982 میلیارد تومان است، اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد می شود.

معاون توریستی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: این اقدام به منظور حمایت از سرمایه گذاران، تقویت زیرساخت های اقامتی، پذیرایی و تفریحی، ایجاد اشتغال و رونق مالی استان انجام شده است.

وطن دوست با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساخت های توریستی عاملی برای رونق اشتغال زایی در این بخش است، ابراز امیدواری کرد با حمایت از طرح ها و پروژه های اجرایی و همچنین جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد صنعت توریستی در استان باشیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بانه هم در خبر دیگری به برگزاری کارگاه تخصصی مهارت های طبیعت گردی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این کارگاه آموزشی که اکنون با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان این حوزه با روش ها و راهکارهای طبیعت گردی، جذب توریست، برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر و توسعه توریستی شهرستان در حال برگزاری است در 6 ماه آینده نیز تکرار خواهد شد.

محمد حسینی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از طبیعت گردان و دوستداران طبیعت شرکت دارند، اظهار کرد: در برگزاری این دوره سعی می شود شرایطی فراهم شود تا علاقه مندان ضمن حضور در طبیعت برای محافظت و احیا آن نیز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این دوره با همکاری شرکت توریستی شوان گشت در حال برگزاری است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بانه به تداوم برنامه های آموزشی حوزه توریستی در سطح شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در انتها به شرکت گنندکان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1498

به "اجرای 61 طرح گردشگری در کردستان تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 61 طرح گردشگری در کردستان تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید